101 dingen om buiten te doen [recensie]

101 dingen om buiten te doen bucketlist informatief concept hangmat insectenhotel kweek aardbeien dingen buiten doen spelletjes spelregels activiteit ruimte datum afvinken herinneringen enthousiasme picknicken vrienden uitdaging moddermaskers boomstammen hinkelen zandkasteel bouwen walk of fame waterpistolen terra lannoo recensie review

Hét bucketlistboek met activiteiten om buiten te doen voor kinderen:

• Maak zelf een hangmat
  • Bouw een insectenhotel
  • Kweek aardbeien in een zak
  • Organiseer een picknick voor je vrienden
  • Maak een schuilplaats met takken en bladeren

Toen ik het boek 101 dingen om buiten te doen  zag vond ik het zelf direct een leuk concept: een bucketlist voor kinderen boordevol dingen die ze buiten kunnen doen. Ideaal nu het – hopelijk – mooie weer er weer aan komt! Voor elke activiteit is één pagina gereserveerd. Hierop staat wat je moet doen en hoe je dit aan moet pakken. Bij spelletjes staan hier uiteraard de spelregels. Heb je een activiteit gedaan dan kun je onder aan de pagina deze afvinken en is er ruimte om de datum op te schrijven. Zo krijg je een mooie bucketlist boordevol herinneringen, want eenmaal begonnen wil je uiteraard alle activiteiten af kunnen vinken.

101 dingen om buiten te doen

101 dingen om buiten te doen bucketlist informatief concept hangmat insectenhotel kweek aardbeien dingen buiten doen spelletjes spelregels activiteit ruimte datum afvinken herinneringen enthousiasme picknicken vrienden uitdaging moddermaskers boomstammen hinkelen zandkasteel bouwen walk of fame waterpistolen terra lannoo recensie review Het enthousiasme bleef niet alleen bij mij, ook mijn dochter was direct enthousiast over deze bucketlist. Meteen ging ze kijken welke activiteiten er allemaal in staan. Sommige had ze al eens gedaan, zoals picknicken met vrienden. Maar die heeft ze nog niet afgevinkt, want de datum weet ze niet meer precies en toen had ze het boek nog niet gezien. Goede reden om binnenkort weer eens een picknick met haar vriendinnen te plannen 😉 101 dingen om buiten te doen  is leuk voor als je even niet meer weet wat te doen, maar al snel zal het een uitdaging worden en zul je bewust iets uit het boek gaan kiezen.

Een aantal voorbeelden die ik zelf erg leuk vind zijn: moddermaskers maken op boomstammen, bekerkoers met waterpistolen en een walk of fame maken. Uiteraard zijn er ook activiteiten die kinderen ongetwijfeld al regelmatig doen, zoals in een boom klimmen, hinkelen en een zandkasteel bouwen. Maar er staan ook leuke tuinactiviteiten in zoals een flessentuin maken, waarbij je een echte verticale tuin maakt met behulp van flessen. Leuk voor de kinderen, maar ook leuk om samen als gezin deze bucketlist te gaan vullen!

Bekijk op Bol.com logo101 dingen om buiten te doen
Informatief, 144 pagina’s, Terra Lannoo