Bestemd voor mij [recensie]

Bestemd voor mij Chantal van Gastel Roman The House of Books vroeger nu vriendinnen schrijfstijl levendig verleden geknipt voor jou feelgood roman recensie review

De feestdagen staan voor de deur en Jessica kijkt uit naar een lang weekend met haar beste vriendinnen Micky, Hannah en Debbie. Al jarenlang delen ze alles met elkaar, maar er is een nadeel: ze zien elkaar veel te weinig. Daarom besluiten de vriendinnen bij elkaar te komen in het familiehuis waar Jessica en Micky vroeger al hun vakanties doorbrachten. Bij aankomst wacht hen echter een verrassing. De meiden zijn niet de enige gasten in het vakantiehuis. Herinneringen komen tot leven, waaronder ook die aan een oude liefde, die Jessica liever wil vergeten. Maar dát laat het huis niet toe.

Fans hebben er lang op moeten wachten, maar er in de nieuwe roman van Chantal van Gastel, staan de vriendinnen uit Geknipt voor jou, centraal. Lekker genieten van het leven van vier meiden: hoe was het vroeger en hoe gaat het nu met ze?
Maar ook voor alle andere lezers is dit boek een aanrader, want beide boeken zijn  zelfstandig van elkaar te lezen!

Bestemd voor mij

Een schitterend verhaal waarin vroeger en nu samensmelten. Vier vriendinnen die eigenlijk te weinig tijd met elkaar doorbrengen. Druk met werk, gezin of andere zaken die hun Bestemd voor mij Chantal van Gastel Roman The House of Books vroeger nu vriendinnen schrijfstijl levendig verleden geknipt voor jou feelgood roman recensie review aandacht opeisen. Een vriendinnenweekend voor Jessica, Hannah, Micky en Debbie, moet daar verandering in brengen. Even helemaal niets en gewoon lekker genieten en bijpraten. Allemaal vertrekken ze richting het familiehuis waar Jessica en Micky veel herinneringen hebben. Maar bij aankomst, wacht hen een verrassing…

Zodra je begint te lezen, neemt de vlotte en levendige schrijfstijl je direct mee het verhaal in. Samen met de vier vriendinnen, laat je even alle hectiek achter je. De aankomst in het vakantiehuis, zorgt ervoor dat je zeker niets meer wilt missen. Je voelt aan alles dat er nog meer verrassingen zullen komen. Gelukkig wordt je hierin niet teleurgesteld.

Zo’n huis boordevol herinneringen is natuurlijk hét decor om herinneringen op te halen. Maar sommige dingen wil je liever vergeten, maar dat lijkt onmogelijk dit weekend. Geconfronteerd met het verleden, kun je niets anders dan terugkijken op wat is geweest. Stel dat je iets over mocht doen? Had je het dan anders gedaan?

Heerlijke feelgood roman, waarin je blijft lezen zodra je bent begonnen. Ik kan mij voorstellen dat het extra leuk is wanneer je Geknipt voor jou (recentelijk) hebt gelezen, maar voor mij was dat al zo lang geleden, dat ik er niet veel meer van wist. Tijdens het lezen had ik geen momenten van herkenning én ik heb geen moment het idee gehad dat ik essentiële informatie miste. Je hoeft dus echt niet het voorgaande verhaal over de vriendinnen te hebben gelezen.
Echt een boek waarmee je lekker op de bank kruipt en alles om je heen even vergeet!

Bestemd voor mij – Chantal van Gastel
Roman, paperback, 320 pagina’s, The House of Books