Bunny Hop Party van Ravensburger [recensie]

Bunny Hop Party Ravensburger 4+ gezelschapsspel geheugen memorie vangen dansen reactie recensie review

Bunny Hop Party Ravensburger 4+ gezelschapsspel geheugen memorie vangen dansen reactie recensie review Huppel, spring en dans op de muziek! Zoek de vrienden van Bunny. Als de vrienden zijn gevonden, springt Bunny enthousiast in de lucht. Vang hem!

Bunny Hop heeft al zijn konijnenvriendjes uitgenodigd. Er wordt gehuppeld, gedanst en gesprongen. Daarna helpen de spelers de groente- en fruitvriendjes van Bunny te vinden.

Wie heeft Paula Paprika gezien? En wie herinnert zich nog waar ze zich verstopt hebben?

Een nieuwe variant op het spel Bunny Hop. Stilzitten is er niet meer bij met Bunny Hop Party van Ravensburger! Een leuk gezelschapsspel die het vooral goed zal doen bij de kleintjes!

Bunny Hop Party

Bunny Hop Party Ravensburger 4+ gezelschapsspel geheugen memorie vangen dansen reactie recensie review Voor kinderen vanaf vier jaar een heerlijk spel om lekker te bewegen. Bunny Hop Party is een vrolijke combinatie van je geheugen trainen, dansen, en snel reageren. Het spel is geschikt voor maximaal zes spelers, maar je kunt het ook in je eentje spelen. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik dit persoonlijk een iets minder leuke variant van het spel vindt.

Bunny Hop Party is een echt gezelschapsspel dat je het beste met meerdere personen kan spelen. Je hebt wel een beetje de ruimte nodig, dus mak de vloer maar leeg. Er zijn zestien vloerkaarten waarop fruit en groentepoppetjes staan afgebeeld. Deze kaarten moet je straks op gaan zoeken tijdens het spel. Maar pas op… Om het de spelers wat moeilijker te maken zijn er ook vier dierenvriendjes (die erg lijken op groente en fruit) in het spel. In totaal moet je dus 20 kaarten omgekeerd op de vloer leggen. In het midden zet je de heuvel met daarin de wortel gedrukt neer.

Doel van het spel

De heuvel geeft een leuk muziekje weer en iedereen danst vrolijk in het rond. Dan wordt er gevraagd naar één van de fruit- of groentekaarten, bijvoorbeeld: “Waar is Tina Tomaat?” Nu gaan alle spelers op zoek naar de kaart waar de tomaat op staat door de kaarten om te draaien. Maar let op, je moet niet de Tomaspin pakken (een spin met een tomaat als lijf). Alle spelers zoeken tegelijkertijd, dus het gaat er om wie het snelst de kaart heeft gevonden. Uiteraard moet je hierbij proberen alle andere kaarten zo goed mogelijk te onthouden. Heb je de juiste kaart gevonden, dan roep je “Ik heb hem!” en Bunny Hop Party Ravensburger 4+ gezelschapsspel geheugen memorie vangen dansen reactie recensie review laat de kaart aan iedereen zien. Daarna wordt deze weer omgekeerd op de vloer gelegd en mag die speler een wortelfiche pakken en in zijn bakje doen. Direct daarna mogen alle andere spelers proberen een fiche te winnen. De wortel zal nu uit de heuvel springen en de speler die hem vangt mag een wortelfiche pakken.
Bunny geeft zelf aan wanneer het spel afgelopen is. De speler met de meeste fiches is de winnaar.

Onze ervaring

Een ontzettend leuk spel voor jonge kinderen. Ze leren op en hele leuke manier de fruit- en groentesoorten goed kennen en zijn lekker in beweging. Dit houdt de aandacht van hen er ook goed bij. De wortel vangen is voor jonge kinderen ook nog wel een uitdaging, terwijl oudere kinderen en volwassenen hem zo uit de lucht plukken. Wat dat betreft klopt de leeftijdsgrens wel aardig en denk ik dat kinderen ouder dan acht al snel klaar zullen zijn met dit spel.

Bekijk op Bol.com logoBunny Hop Party
Gezelschapsspel, 1-6 spelers, 4+, Ravensburger