Cut & Colour: kleur je eigen 3D kunstwerken [recensie]

Cut & Colour kleuren volwassenen variaties kleurplezier driedimensionale kunstwerken kleurplaten uitknippen project kleuren nadeel delen wens 3D tape extra diepte verwijderen kleurboek mesje eenvoudig perforatielijn knippen snijden lastiger boek variatie ringband verwijderen versie eerlijk verslavend papercutten hip Annemarie Vermaak BBNC

Cut & Colour kleuren volwassenen variaties kleurplezier driedimensionale kunstwerken kleurplaten uitknippen project kleuren nadeel delen wens 3D tape extra diepte verwijderen kleurboek mesje eenvoudig perforatielijn knippen snijden lastiger boek variatie ringband verwijderen versie eerlijk verslavend papercutten hip Annemarie Vermaak BBNCPapercutten is helemaal hip! Je kunt nu je hart ophalen in het boek Cut & Color van illustrator Annemarie Vermaak. Het boek bevat zes prachtige driedimensionale diorama’s, ingenieus opgebouwd in vijf tot acht lagen (doorkijkjes als het ware), die je zelf knipt en kleurt. Laagje voor laagje ontstaat er een prachtig kunstwerk wat iedere muur zal sieren.

Kleuren voor volwassenen is al helemaal ingeburgerd en daar komen steeds meer variaties voor op de markt. Cut & Colour is daar een goed voorbeeld van. Pagina’s vol kleurplezier, maar uiteindelijk heb je zes driedimensionale kunstwerken gemaakt!

Cut & Colour kleuren volwassenen variaties kleurplezier driedimensionale kunstwerken kleurplaten uitknippen project kleuren nadeel delen wens 3D tape extra diepte verwijderen kleurboek mesje eenvoudig perforatielijn knippen snijden lastiger boek variatie ringband verwijderen versie eerlijk verslavend papercutten hip Annemarie Vermaak BBNCCut & Colour

Aan het begin van Cut & Colour wordt precies uitgelegd wat de bedoeling is. Elk kunstwerk bestaat uit vijf tot acht kleurplaten. Op de achterzijde van elke kleurplaat zie je welk gedeelte je moet uitknippen. De onderste laag van elk project blijft heel. Je kunt er voor kiezen om eerst alles uit te knippen en daarna te beginnen met kleuren, maar je kunt ook alles kleuren en dan pas gaan knippen. Nadeel is dan wel dat delen die je gekleurd hebt, weg worden geknipt. Vervolgens leg je alle delen op elkaar en naar wens kun je nog wat 3D tape tussen elke laag plaatsen voor extra diepte.

Mooi boek en een leuke variatie op het kleuren. Wanneer het boek in een ringband had gezeten of voorzien was van perforatielijnen zodat je de pagina’s eenvoudig kunt verwijderen, was dit helemaal top geweest. Wie weet voor een volgende versie, want eerlijk is eerlijk: Cut & Colour is wel verslavend!

Cut & Colour – Annemarie Vermaak
Kleurboek, paperback, BBNC