Elke dag een zin voor kids [recensie]

Elke dag een zin voor kids Elke dag een zin voor volwassenen BBNC recensie review dagboek beschrijven tijd cadeau verslag leven jaren zin duizend woorden anderhalf jaar bed slapen zinnetje dag rug gebeurtenissen geleden speciaal kinderen variant vrolijk boek opschrijfboekjes regelmatig schrijven idee kinderleven Elke dag een zin voor kids daagt je uit om vijf jaar lang, ieder dag opnieuw, je dag te beschrijven in één zin. Zo wordt het bijhouden van een dagboek wel heel simpel en superleuk! Want tussen school, hobby’s, sporten en al dat buitenspelen en gamen door heb je natuurlijk maar weinig tijd over. Doordat je vijf jaar lang elke dag beschrijft wat je hebt meegemaakt, zie je hoe je zelf verandert in de loop van de tijd. Schrijf op wat je doet, leert, denkt, voelt, vindt, ziet, proeft, hoort, waar je bent, wie je kent of wat je cadeau krijgt. Zo ontstaat er een tof verslag van een stukje van je leven en weet je straks jaren later nog precies wat je elke dag bezig hield. Want één zin zegt tenslotte meer dan duizend woorden!

Zelf schrijf ik al bijna anderhalf jaar in Elke dag een zin. Het boek ligt bij mijn bed en voor het slapen gaan schrijf ik er even een zinnetje in om de dag af te sluiten. Zeker nu ik het eerste jaar achter de rug heb, wordt het extra leuk. Want voordat ik een stukje Elke dag een zin voor kids Elke dag een zin voor volwassenen BBNC recensie review dagboek beschrijven tijd cadeau verslag leven jaren zin duizend woorden anderhalf jaar bed slapen zinnetje dag rug gebeurtenissen geleden speciaal kinderen variant vrolijk boek opschrijfboekjes regelmatig schrijven idee kinderleven schrijf over de dag, lees ik eerst even de gebeurtenissen van het jaar ervoor. Vaak denk ik dan, jeetje… was dat alweer een jaar geleden? Ik ben dus enthousiast over dit boek, ik vind het idee dat er nu speciaal voor kinderen een variant is dan ook erg leuk. Elke dag een zin voor kids heeft een lekker vrolijk uiterlijk en kinderen zullen het gele boek niet snel over het hoofd zien!

Elke dag een zin voor kids!

Mijn dochter is wel iemand die van opschrijfboekjes houdt, dus ik verwacht dat ze wel blij met dit dagboek zal zijn. Al denk ik ook direct dat ze niet zo trouw er in zal schrijven als dat ik doe, maar wie weet… Al snel merk ik dat ze inderdaad niet dagelijks schrijft, maar het boek wordt toch zeker wel regelmatig erbij gepakt om even iets op te schrijven. Zeker voor later vind ik het een leuk idee, want er verandert zoveel in een kinderleven.

Elke dag een zin voor kids!
Overig Kind & Jeugd, paperback, BBNC