Dagboek van een modemeisje 2 [recensie]

Dagboek van een modemeisje 2 Angie Spady Sofie Sanders Callenbach recensie review belevenissen probleem verhaal afzonderlijk verslingerd dagboeken graphic novel vormgeving dagboek van een muts liefhebbers serie boekenreeks lezen meidenpraat jongens gedragen school serieuze zaken financieel steunen kind christelijke geloof meiden geloven storend aanwezig geloof plezier handschrift lijntjespapier tekeningetjes gevoel meidenboek broertje jongens liegen afkijken

Dagboek van een modemeisje 2 Angie Spady Sofie Sanders Callenbach recensie review belevenissen probleem verhaal afzonderlijk verslingerd dagboeken graphic novel vormgeving dagboek van een muts liefhebbers serie boekenreeks lezen meidenpraat jongens gedragen school serieuze zaken financieel steunen kind christelijke geloof meiden geloven storend aanwezig geloof plezier handschrift lijntjespapier tekeningetjes gevoel meidenboek broertje jongens liegen afkijken Deze graphic novel is het tweede deel in de serie ‘Dagboek van een modemeisje’ van Angie Spady. Het grappige dagboek van Sofie, vol hilarische belevenissen. Sofie Sanders, een ‘fashionista extraordinaire’, komt weer in actie in dit tweede deel van Het dagboek van een modemeisje. Uiteraard komen ook haar beste vriendin Lisa, haar broertje Sebastiaan, die ze De Bas noemt en haar minst favoriete persoon op aarde: Miranda Merkx, weer in dit deel voor. Dit boek gaat over alles wat belangrijk is op de middelbare school: problemen met jongens, liegen en afkijken. En natuurlijk over de droom van Sofie: een wereldberoemde modeontwerpster worden!

Dagboek van een modemeisje 1 is hier met veel plezier gelezen, dus het tweede deel werd hier met open armen ontvangen. In Dagboek van een modemeisje 2 lees je verder over de belevenissen van Sofie Sanders. Het is geen probleem wanneer je het eerste boek niet gelezen hebt, je rolt zo in het verhaal. De boeken kunnen dus prima afzonderlijk van elkaar gelezen worden, al zul je ongetwijfeld al snel verslingerd raken aan de dagboeken!

Dagboek van een modemeisje 2 Angie Spady Sofie Sanders Callenbach recensie review belevenissen probleem verhaal afzonderlijk verslingerd dagboeken graphic novel vormgeving dagboek van een muts liefhebbers serie boekenreeks lezen meidenpraat jongens gedragen school serieuze zaken financieel steunen kind christelijke geloof meiden geloven storend aanwezig geloof plezier handschrift lijntjespapier tekeningetjes gevoel meidenboek broertje jongens liegen afkijkenDagboek van een modemeisje 2

Deze graphic novel lijkt qua vormgeving veel op de boekenreeks Dagboek van een Muts. Liefhebbers van deze serie, zullen dan ook veel plezier hebben met het lezen van de dagboeken van Sofie Sanders. Naast alle herkenbare meidenpraat over jongens en hoe je te gedragen op school, wordt er in Dagboek van een modemeisje 2 ook aandacht besteed aan serieuzere zaken. Zoals het financieel steunen van een kind die het minder goed heeft. Ook wordt er aandacht besteed aan het Christelijke geloof. Een pré voor meiden die zelf ook geloven, maar het is niet storend aanwezig voor degene die niets met het geloof hebben.

Ook Dagboek van een modemeisje 2 is hier weer met veel plezier gelezen. Het handschrift, het lijntjespapier en de tekeningetjes geven je echt het gevoel alsof je in een dagboek zit te lezen. Heerlijk meidenboek!

Bekijk op Bol.com logoDagboek van een modemeisje 2 – Angie Spady
Zelf lezen, hardcover, 304 pagina’s, Callenbach