Dagboek van een voetbalheld [recensie]

Ik heet Marcus Davids. En ik ben tien jaar.
Ik wil geen voetbal spelen. Ik wil géén dagboek bijhouden.
Maar mijn vader zegt dat het goed voor je is als je je doelen opschrijft.
Dat zal wel!

Wat als je niet kunt voetballen, maar op een logische manier het spel toch naar je hand kunt zetten?

Dagboek van een Voetbalheld

Marcus is tien jaar en houdt totaal niet van voetbal. Eigenlijk is hij maar een grote kluns. Helaas voor hem houdt zijn vader er juist heel erg van. Zo erg dat Marcus ook moet gaan voetballen. Tot overmaat van ramp moet hij ook een dagboek bij houden. Daar heeft hij dus helemaal geen zin in! Zijn vader zegt dat Marcus daar dan zijn doelen in op kan schrijven, waardoor het makkelijker zal zijn om deze ook te bereiken. Alles draait om voetbal en Marcus vind dat heel erg vervelend. Marcus is wel weer heel goed in wiskunde. dagboek van een Voetbalheld Shamini Flint Vi Kids Zelf Lezen graphic novel voetbal meningsverschil strijd humor tekeningen recensie review En op een dag doet hij een grote ontdekking… Voetbal is eigenlijk net wiskunde!

Het is erg leuk om mee te kunnen lezen in het dagboek van Marcus en te zien welke strijd hij voert. Niet alleen met het voetballen, maar ook met zijn vader. Je leert ook wat bepaalde voetbaltermen inhoud.

Echt een leuk boek voor kinderen! Zelfs wanneer ze niet van voetbal houden of – net als Marcus – er niets van begrijpen. Het is luchtig geschreven met veel humor. De vele striptekeningen maken het boek levendig. De “strijd” tussen Marcus en zijn vader kan voor veel kinderen ook herkenbaar zijn. Je wilt je ouders natuurlijk niet teleurstellen, maar je wilt wel iets doen wat je leuk vind en kunt.

Dagboek van een Voetbalheld – Shamini Flint
Zelf Lezen, hardcover, 88 pagina’s, Vi Kids