De kleine chocolade voor Dummies [recensie]

De kleine chocolade voor Dummies Anja Wiersma informatief kookboek recepten chocola BBNC achtergrond genieten lezen eerlijke duurzame handel theobroma cacao voedsel goden peul reep chocoladesoorten Belgische chocolade Zwitserse chocolade bonbons chocolaatjes recensie review

De kleine chocolade voor Dummies Anja Wiersma informatief kookboek recepten chocola BBNC achtergrond genieten lezen eerlijke duurzame handel theobroma cacao voedsel goden peul reep chocoladesoorten Belgische chocolade Zwitserse chocolade bonbons chocolaatjes recensie reviewIn dit smakelijke boekje leer je alles over chocolade, de geliefde lekkernij die je zowel kunt eten als drinken. Onderwerpen als de geschiedenis van cacao, cacao- en chocoladeproducerende landen en de verschillende soorten chocolade komen uitgebreid aan bod. Ook krijg je een onderdompeling in de praline-cultuur en leer je chocolade te combineren met bijpassende drankjes. Een zinnenprikkelend boekje dat je mee op reis neemt en tegelijkertijd veel praktische tips en handvatten geeft om nog meer te genieten van chocolade.

Een boekje over Chocolade? Je moet er niet over lezen, maar gewoon van genieten is mijn eerste gedachte als ik De kleine Chocolade voor Dummies zie. Met een reep chocolade in de aanslag, besluit ik dapper toch maar eens te gaan lezen in dit handzame boekje.

De kleine Chocolade voor Dummies

Het kleine boekje is onderverdeeld in negen verschillende hoofdstukken, waarbij je alles leert over de achtergrond van dat stuk chocolade dat jij zo graag in je mond stopt. In De kleine Chocolade voor Dummies komt eerst de kennismaking met chocolade aan bod. Hoe is chocolade eigenlijk ontstaan en wat zit is het verhaal achter Theobroma cacao (letterlijke vertaling: voedsel van de goden). Oh, daarom is chocolade vast zo lekker! 😉

De kleine chocolade voor Dummies Anja Wiersma informatief kookboek recepten chocola BBNC achtergrond genieten lezen eerlijke duurzame handel theobroma cacao voedsel goden peul reep chocoladesoorten Belgische chocolade Zwitserse chocolade bonbons chocolaatjes recensie reviewVerder leer je alles over de route die cacao aflegt en uiteraard wordt er ook aandacht besteed aan eerlijke en duurzame handel. Interessant vond ik het stukje van peul tot reep. Er komt nog best wat bij kijken voordat jij kunt genieten van een heerlijk stuk chocola. Bekende chocoladesoorten zijn natuurlijk de Belgische en Zwitserse chocolade. Dit naslagwerkje vertelt je er alles over!

Omdat je chocolade niet alleen kunt eten, maar ook drinken, komen uiteraard drankjes met cacao ook aan bod. Wanneer je aan het lezen bent in De kleine Chocolade voor Dummies zul je ongetwijfeld ontzettend veel zin krijgen in chocolade. Gelukkig is daar ook aan gedacht en op zo’n moment kun je naar een reep chocolade grijpen, maar je kunt ook snel naar hoofdstuk 7 gaan, waar je lekkere recepten voor bonbons en chocolaatjes vindt! Eerlijk gezegd vind ik dat nog het meest interessante hoofdstuk 😀

Bekijk op Bol.com logoDe kleine Chocolade voor Dummies – Anja Wiersma
Informatief/Kookboek, paperback, 141 pagina’s, BBNC