Dikkie Dik Tel je mee? [recensie]

Dikkie Dik Tel je mee? recensie review kartonboekje telspel memo-spel Gottmer peuters leren tellen aftelversje grijpgrage handjes memory muizen cijfer herkennen boekekn hoofdrol aantrekkelijk set spelen kartonboek tellen centraal jonge kinderen kennismaken poezen verdwijnt katten peuters kleuters genieten verhaal bladzijden eenvoudig bekijken doorbladeren memoriespel dieren getallen kaartjes dieren diertjes zoek randen beheersen kleuren match gecombineerd paren vindenMet ‘Dikkie Dik, tel je mee?’ kunnen peuters op speelse wijze leren tellen met Dikkie Dik. Bij het boekje zit een leuk telspelletje. Tel je mee met Dikkie Dik? In het boekje ‘Dikkie Dik, tel je mee?’ staat een leuk aftelversje dat op een originele manier terugtelt van 10 tot 1. Het boekje is gemaakt van stevig karton en dus goed bestand tegen grijpgrage handjes. Telspelletje ‘Dikkie Dik, tel je mee?’ wordt geleverd met een leuk telspelletje: een simpele memory waarbij je de numerieke cijfers bij het aantal afgebeelde plaatjes moet zoeken. Bij vijf muizen hoort bijvoorbeeld het cijfer 5. De ideale manier om cijfers te leren herkennen.

Boeken met Dikkie Dik in de hoofdrol blijven natuurlijk aantrekkelijk, maar met deze set kun je ook nog eens leuk spelen. Dikkie Dik Tel je mee?  is een stevig kartonboek met een memo-spelletje waar tellen ook centraal staat.

Dikkie Dik Tel je mee?

Dikkie Dik Tel je mee? recensie review kartonboekje telspel memo-spel Gottmer peuters leren tellen aftelversje grijpgrage handjes memory muizen cijfer herkennen boekekn hoofdrol aantrekkelijk set spelen kartonboek tellen centraal jonge kinderen kennismaken poezen verdwijnt katten peuters kleuters genieten verhaal bladzijden eenvoudig bekijken doorbladeren memoriespel dieren getallen kaartjes dieren diertjes zoek randen beheersen kleuren match gecombineerd paren vindenHet kartonboekje Dikkie Dik Tel je mee? laat jonge kinderen op speelse wijze kennismaken met tellen. Er zijn tien poezen en elke keer verdwijnt er eentje. Hoeveel katten blijven er dan over? Het boekje is al ontzettend leuk en peuters en kleuters zullen ongetwijfeld keer op keer genieten van dit verhaal. Dankzij de stevige, kartonnen bladzijden, kunnen kinderen het boekje zelf eenvoudig bekijken en doorbladeren.

Dikkie Dik Tel-Memo

Een memoriespel boordevol dieren. Er zijn kaartjes met getallen én kaartjes met daarop een aantal dieren afgebeeld. Zoek het juiste aantal diertjes bij het juiste nummer. Leuk is dat ook dit spel met de kinderen meegroeit. De kaartjes hebben namelijk gekleurde randen en – als ze het spel eenmaal goed beheersen – kun je ook nog de kleuren toevoegen aan de match. Dan moeten zeven eendjes met een geel randje dus gecombineerd worden met een kaartje met daarop een gele zeven. Hoeveel paren weet jij te vinden?

Bekijk op Bol.com logoDikke Dik Tel je mee? – Jet Boeke
Baby- en peuterboekjes, hardcover, 28 pagina’s, Gottmer