Doolhof Jubileumeditie Glow in the Dark [recensie]

Doolhof De betoverde Doolhof Doolhof Jubileumeditie Glow in the dark bordspel 7+ donker lichtgevend speelplezier spelen Ravensburger kind gangen veranderen testen recensie review licht donker opladen LED-verlichting startplaats schatten lichtbron ervaring 30 jaar

Doolhof De betoverde Doolhof Doolhof Jubileumeditie Glow in the dark bordspel 7+ donker lichtgevend speelplezier spelen Ravensburger kind gangen veranderen testen recensie review licht donker opladen LED-verlichting startplaats schatten lichtbron ervaring 30 jaar Doolhof – de Ravensburger klassieker met het magische spelbord. Al 30 jaar verschuiven miljoenen mensen de gangen en zoeken ze naar schatten. En nu kan je voor het eerst het doolhof ook in het donker spelen! Nieuwe schatten komen uit het niets tevoorschijn en de gangen lichten op: een fascinerende ervaring die kleine en grote spelers versteld laat staan!

Het spel Doolhof hebben wij hier al in huis, maar met deze 30-jarige jubileumeditie kun Doolhof De betoverde Doolhof Doolhof Jubileumeditie Glow in the dark bordspel 7+ donker lichtgevend speelplezier spelen Ravensburger kind gangen veranderen testen recensie review licht donker opladen LED-verlichting startplaats schatten lichtbron ervaring 30 jaar je nu ook in het donker het spel spelen! Dat wilden wij natuurlijk wel eens testen!

Doolhof

Als kind speelde ik al “De betoverde doolhof” en nu geniet ik er nog altijd van om de gangen van het doolhof steeds te veranderen. We beginnen direct aan het voor ons bekende spel Doolhof en laten het licht eerst gewoon aan. Zo speel je het spel Doolhof Jubileumeditie Glow in the dark op de standaard manier. Daarna zijn we toch ook nieuwsgierig naar de tweede variant van het spel, waarbij je begint in het licht, maar eindigt in het donker…

Doolhof Jubileumeditie Glow in the Dark

Want wat je met het traditionele spel niet kunt, kan met Doolhof Jubileumeditie Glow in Doolhof De betoverde Doolhof Doolhof Jubileumeditie Glow in the dark bordspel 7+ donker lichtgevend speelplezier spelen Ravensburger kind gangen veranderen testen recensie review licht donker opladen LED-verlichting startplaats schatten lichtbron ervaring 30 jaar the dark wel: in het donker verder spelen! Je begint eerst in het licht schatten te zoeken, maar stapt dan over op de speciale Glow in the dark schatten. Belangrijk is wel dat je een goede, felle lichtbron tot je beschikking hebt. Tijdens het “dag-spel” moeten de glow in the dark onderdelen namelijk opladen. Het was voor ons wel even zoeken naar de beste lichtbron. Uiteindelijk was het een staande lamp met LED-verlichting die het beste de lichtgevende onderdelen deden oplichten. Het doel van het spel blijft hetzelfde: zo snel mogelijk jouw schatten vinden en terug naar je startplaats gaan. Het enige verschil is dat je dus na een paar gewone schatten, overstapt op lichtgevende schatten.

Het spelen in het donker geeft het spel zeker iets extra’s mee, leuk voor de lange winteravonden. Echter spelen wij nog altijd vaker het gewone standaard spel met deze Doolhof Jubileumeditie, zonder gebruik te maken van het Glow in the dark effect. Dat maakt overigens het speelplezier er niet minder om!

Bekijk op Bol.com logoDoolhof Jubileumeditie Glow in the dark
Bordspel, 7+, 2 – 4 spelers, Ravensburger