Fashion Academy Flamenco meets Flowerpower [recensie]

Fashion Academy Flamenco meets Flowerpower Simone Arts Uitgeverij Holland Zelf Lezen recensie review

Fashion Academy Flamenco meets Flowerpower Simone Arts Uitgeverij Holland Zelf Lezen recensie review Fashion is een must!
Tenminste, wél als je op de Fashion Academy zit: de enige school waar alles draait om mode. En op welke school is er vier keer jaar een modefeest en kun je ‘s avonds in de schoolbios series kijken omdat je met je klasgenoten op school woont?
Maar wacht…. voor je denkt dat het alleen maar leuk is: school = school! Dus denk ook aan:
#Huiswerk (veel)
#Regels (streng)
#Schooluniform (pimpen mag niet alleen, het moét)
#En niet te vergeten: De Geheime Opdracht (wie oh wie krijgt hem?)

Voor iedereen die dol is op mode is Fashion Academy een leuke, nieuwe boekenreeks. In het eerste deel – Fashion Academy Flamenco meets Flowerpower – leer je de school, leerlingen en leerkrachten kennen. Maar naast het modethema komt er nog een belangrijk onderwerp naar voren: geld en kansen die je krijgt.

Fashion Academy Flamenco meets Flowerpower

Fashion Academy Flamenco meets Flowerpower Simone Arts Uitgeverij Holland Zelf Lezen recensie review De Fashion Academy is een dure kostschool voor iedereen die dol is op mode. Fashion Academy Flamenco meets Flowerpower gaat over het eerste schooljaar op deze modeacademie en laat je in het begin al direct kennis maken met de meest belangrijke personages uit het boek. Jewel is een rijkeluisdochter die een eigen modevlog heeft. Ze heeft al 50.000 volgers en er wordt veel verwacht van haar verblijf op deze prestigieuze school.

Falk is een jongen die bezeten is van mode en wil niets liever dan naar de Fashion Academy. Maar zodra hij ziet hoe hoog het schoolgeld is, zakt de moed hem al bijna in de schoenen… Want zijn ouders zijn niet rijk, sterker nog, ze hebben erg weinig geld. Wanneer Falk kans maakt op een studiebeurs, grijpt hij deze kans uiteraard met beide handen aan.

Fashion Academy Flamenco meets Flowerpower Simone Arts Uitgeverij Holland Zelf Lezen recensie review Hoewel de cover van dit boek anders doet vermoeden, is het verhaal ook prima geschikt voor jongens die het onderwerp mode kunnen waarderen. Het tweede deel is overigens blauw van kleur, dus al minder suikerzoet 😉 Het feit dat er gekozen is om het verschil in kansen en mogelijkheden tussen rijk en arm te laten zien, vind ik een positief punt. Dat een jongen naar deze school voor mode wil, rekent direct af met het clichébeeld dat mode puur voor meiden is. Alleen moeten jongens dan wel even gewezen worden op dit boek, want uit zichzelf zullen ze dit suikerzoete roze boek wellicht niet oppakken!

Fahion Academy Flamenco meets Flowerpower – Simone Arts
Zelf lezen, hardcover, 144 pagina’s, Uitgeverij Holland