Flo Fladdermuis van Ravensburger: een lachwekkend spel [recensie]

Flo Fladdermuis Ravensburger gezelschapsspel 4+ recensie review spelletje edelstenen vleermuis Wat is er toch aan de hand met die humeurige vleermuis? Flo Fladdermuis heeft honger en wil gevoerd worden. Stel je hem tevreden, dan word je beloond. Wie hem echter te veel eten geeft, wordt door Flo behoorlijk angst aangejaagd! Voeren of niet? Zijn jullie moedig of toch liever voorzichtig? Wie Flo’s eetlust het beste kan inschatten, wint.

Wij zijn dol op spelletjes, dus wij gaan dan ook graag aan de slag met Flo Fladdermuis <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/Y2vH_p62l7U" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>van Ravensburger. Een vleermuis die er heel lief uit ziet, maar op onverwachte momenten je laat schrikken met zijn gefladder. Klinkt gezellig! Dus snel spelen maar…

Flo Fladdermuis

Een leuk spel voor het hele gezin (vanaf 4 jaar) waar ongetwijfeld heel wat afgelachen zal worden tijdens het spelen. Want inmiddels hebben we Flo Fladdermuis al heel vaak gespeeld, maar het plezier wordt er niet minder om. Dat komt door het onvoorspelbare gedrag van deze vleermuis. Zo lijkt hij heel kalm, even later fladdert hij wild met zijn vleugels in het rond!

Flo Fladdermuis Ravensburger gezelschapsspel 4+ recensie review spelletje edelstenen vleermuis Twee spelopties

Hier in huis spelen we het spel voor “edelsteenverzamelaars die gaan angst kennen” maar er is ook een versie voor jonge spelers. Dat is de eenvoudige versie van het spel. Bij beide spelvarianten moet je een zak vol edelstenen vol krijgen, maar het grootste verschil is dat bij de makkelijke variant de kleuren niet uit maken en bij de moeilijkere variant moet je twee van elke kleur zien te krijgen. Bij beide spellen win je als je als eerste tien edelstenen hebt verzameld.

Flo Fladdermuis Ravensburger gezelschapsspel 4+ recensie review spelletje edelstenen vleermuis Doel van het spel is dus edelstenen verzamelen. Dat doe je door Flo Fladdermuis te voeren. Elke beurt kun je kiezen of je de vleermuis één, twee of drie keer gaat voeren. Dat voeren doe je door de tong naar beneden te drukken. Blijft Flo rustig dan heb je geluk en verdien je respectievelijk één, twee of drie edelstenen. Gaat hij wild met zijn vleugels slaan, dan heb je pech en moet je juist een edelsteen teruggeven. Maar pas op, je medespelers kunnen op het speelbord ook op de dief terecht komen en een steen van jou wegnemen!

Wij schrikken iedere keer weer wanneer Flo Fladdermuis met zijn vleugels begint te slaan en dat maakt dat het spel ook leuk blijft. Het is elke keer weer afwachten wanneer hij toe zal slaan. Het spel speel je redelijk snel, dus ideaal voor tussendoor en kleine kinderen.

Bekijk op Bol.com logoFlo Fladdermuis
Gezelschapsspel, 2-4 spelers, 4+, Ravensburger