Flying Kiwi’s – Je ziet ze vliegen…. [recensie]

Flying Kiwi’s Familiespel White Goblin Games recensie review lanceren schans schieten katapult vierkantje tegelijk spelen spelregels

Schiet kiwi’s in de kist
De kiwi’s willen op vakantie en verstoppen zich daarom in de fruitkist. Ze kunnen zelf niet vliegen, dus jij moet ze helpen. Schiet de kiwi’s met een katapult in de kist. Lukt het jou om de kiwi’s op de juiste plaatsen in de kist te schieten?

De voorbereiding bij dit spel is al heel erg leuk. Je dient zelf de Kiwi’s uit de kartonnen te drukken en het bordspel in elkaar te zetten in de doos. Ook het maken van de katapulten waarmee je de kiwi’s naar het bord moet schieten, levert veel plezier op hier in huis.

Flying Kiwi’s

Je kunt het spel Flying Kiwi’s spelen met 2 tot 4 spelers. Iedere speler kan een kleur kiezen waarmee hij of zij wil spelen. Wanneer je aan de beurt bent gaat het beginnen. Je legt je ronde Kiwi op je schans, trekt hem een stukje naar beneden en probeert hem op de juiste manier te lanceren. Het gaat erom dat iedere speler moet proberen om als eerste een vierkantje te maken met hun kiwi’s. Het gaat hierbij dus om 4 vakjes bij elkaar. Het kan dus gebeuren dat er meerdere kiwi’s van verschillende spelers in één vakje liggen maar dan gaat het om degene die boven op ligt. Je speelt dit spel tegelijk, dus niet steeds na elkaar. Dit is nog best moeilijk wanneer je met wat jongere kinderen speelt, omdat je goed op moet letten waar jou kiwi’s in terecht komen. En ik welk vakje jij je volgende kiwi moet proberen te schieten om als eerste een vierkantje vol te krijgen. Het is dan handiger als je met jongere kindjes speelt om de regels iets aan te passen en na elkaar een kiwi te Flying Kiwi’s Familiespel White Goblin Games recensie review lanceren schans schieten katapult vierkantje tegelijk spelen spelregels lanceren.

Wij vinden dit een heel leuk spel, waarbij we echt een competitie voelde en waar we veel moesten lachen. Wel is het jammer dat je maar met maximaal 4 personen kan spelen, 6 personen zou in mijn ogen nog leuker zijn. Ook de kinderen onderling spelen dit spel iedere dag, omdat ze het erg leuk vinden. Heel goed ook om te leren met hun verlies om te gaan. Het duurt ook niet te lang per spelletje. Een spel duurt ongeveer 10 minuten, wat ook net lang genoeg is voor kinderen om hun concentratie bij het spel te houden.

Blogger Irene speelde dit spel al eerder, maar toen van The Game Master. Haar recensie over Flying Kiwi’s lees je hier.

Flying Kiwi’s
Familiespel, 5+, 2 – 4 spelers, White Goblin Games