Gezond eten voor Dummies [recensie]

Gezond eten voor Dummies Carol Ann Rinzler BBNC recensie review informatie gezonde voeding spijsvertering lichaam

Gezond eten voor Dummies Carol Ann Rinzler BBNC recensie review informatie gezonde voeding spijsvertering lichaam Goed voeding is de sleutel tot een levenslange goede gezondheid

Gezond eten voor Dummies is de one-size-fits-all gids met alle kennis die je nodig hebt om de juiste boodschappenlijstjes samen te stellen, gezond eten klaar te maken en minder calorieën te consumeren. Deze nieuwe editie bevat de recentste aanbevelingen van het Voedingscentrum die je direct kunt toepassen in je dagelijks leven. Daarnaast staat dit boek boordevol broodnodige informatie over vitaminen en supplementen, groente, fruit, noten, granen en andere plantaardige voeding.

De herkenbare Dummies design cover: simpel en duidelijk geaccentueerd wat het onderwerp van het boek is. Je krijgt direct een goed beeld van wat je kunt verwachten.

Gezond eten voor Dummies

Je denkt te weten wat gezond eten is… Maar na het lezen van dit boek kom je erachter dat je er eigenlijk maar heel weinig over wist. In Gezond eten met Dummies staat veel informatie over gezonde voeding. Maar niet alleen over voeding zelf. Ook zie je door de Gezond eten voor Dummies Carol Ann Rinzler BBNC recensie review informatie gezonde voeding spijsvertering lichaam handige tabellen in dit boek die aangeven hoe jij naar je eigen lichaam moet kijken. Hoeveel hoor je ongeveer  te wegen, rekening houdend met je bouw en je geslacht. Daarnaast krijg je ook inzicht hoe jouw lichaam werkt op gebied van spijsvertering. Waarom kies je voor het eten van  bepaalde producten?

Duidelijke taal

Alle informatie in dit boek is op een simpele manier beschreven. Door ondersteuning van tabellen en voorbeelden leer je te begrijpen, hoe het precies zit met de inname van koolhydraten en andere voedingsmiddelen. Daardoor wordt je ook bewuster wordt van de voeding die je eet.

Een erg handig boek voor als je – op een eenvoudige manier wil – begrijpen hoe je gezonder kunt gaan eten. Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij altijd maar lastig was om alles te begrijpen, denk hierbij bijvoorbeeld aan wat er op het etiket van een product staat. Dankzij dit (dikke) informatie boek, weet ik nu wél waar ik op moet letten! Met deze kennis ben ik in staat om inderdaad gezonder te gaan eten, op een verantwoorde manier. Want je lichaam heeft heel veel voedingsstoffen nodig!

Gezond eten voor Dummies – Carol Ann Rinzler
Dieet en Voeding, paperback, 396 pagina’s, BBNC