Grand Slam Breekpunt [recensie]

Grand Slam Breekpunt Rick Meijer Zelf Lezen serie reeks tennis Clavis vrienden wedstrijden hond verdwijning spanning humor recensie review

Mats heeft bijna een ticket voor een heel gaaf tenniskamp te pakken. Het enige wat hij nog moet doen, is de finale winnen van zijn allerbeste vriend Stan. Maar dan loopt alles anders dan gepland. Als zijn trouwe hond Jelle ook nog wordt vermist, is Mats ten einde raad. Gelukkig zorgt een telefoontje van de tennisbond voor nieuwe energie. En als Mats en Stan geblaf uit ’t Hakbos vlak bij de tennisbanen horen, raken ze verzeild in een spannend avontuur.

Twee jongens met tennisrackets en een hond die wegrent met hun tennisbal. Een sportief boek met de nodige humor.

Grand Slam Breekpunt

De vrienden Mats en Stan zijn beide erg goed in tennis en doen mee aan een belangrijke tenniswedstrijd. Bij deze wedstrijd moeten ze tegen elkaar spelen om een ticket voor het tenniskamp te bemachtigen.

De dag voor de wedstrijd doen ze nog even een oefenpotje en komt Nikki – het mooiste meisje van de klas – even bij ze kijken. Tijdens het praten zien ze in de bosjes een man staan die naar hun staat te gluren. Het is Maffe Marinus. Er gaan veel verhalen over hem de ronde, en ze vinden het alle drie toch wel griezelig dat hij ze staat te begluren. Dus besluiten ze om naar huis te gaan.

De dag van de wedstrijd is aangebroken, en ze denken niet meer aan Maffe Marinus. Vandaag moeten ze de belangrijke wedstrijd spelen. Het is echt super spannend en de beste van de twee heeft dan toch gewonnen.

Grand Slam Breekpunt Rick Meijer Zelf Lezen serie reeks tennis Clavis vrienden wedstrijden hond verdwijning spanning humor recensie review Maar wanneer ze thuis komen merkt Mats dat Jelle – dat is de Hond van Mats – niet thuis is. En hij komt ook niet… Mats dacht dat Jelle met zijn ouders was meegelopen, maar Mats zijn ouders dachten dat Jelle met hem was meegelopen.

Mats mist hem heel erg en voelt zich daardoor ook erg naar. Ze gaan Jelle zoeken. Maffe Marinus zal toch niets te maken hebben met de verdwijning van Jelle? Of zou zijn klasgenoot Robert toch meer weten van de verdwijning van de hond?
Mats beland in een spannend avontuur. Tussendoor moet hij ook nog diverse tenniswedstrijden spelen. Maar hoe kan het nou dat hij steeds Jelle hoort blaffen?

Een goed boek met spanning en een dosis humor. Het stuk realiteit in dit boek zorgde ervoor dat mijn zoon dit een erg leuk boek vond. Tennis wordt als rode draad in het boek aangehouden. De hoofdpersonen Mats en Stan vullen elkaar heel goed aan in dit boek, ondanks dat ze zeer verschillend zijn. Ben benieuwd naar het volgende boek in deze Grand Slam serie.

Grand Slam Breekpunt – Rick MeijerBekijk op Bol.com logo
Zelf Lezen, hardcover, 108 pagina’s, Clavis