Grote Anna leert turnen [recensie]

Grote Anna leert turnen Kathleen Amant prentenboek Clavis peutergym peuters kleuters toestellen recensie review

Anna heeft haar turnkleren en sportschoenen aan. Vandaag gaat ze weer turnen in de turnclub bij meester Roel en juf Wendy! Ze beginnen met opwarmen en daarna gaan ze klimmen en klauteren, trampolinespringen en koprollen, koorddansen en trapeze- slingeren … Turnen is het leukste wat er is! Een speels en leerzaam boek over Grote Anna die leert turnen. Een perfecte voorbereiding voor wie op turnles wil.

De boeken van Anna hebben wij vroeger heel wat afgelezen. Nu mijn dochter ouder is, lees ik ze nu alleen. Ontzettend leuk om de herkenning in Grote Anna leert turnen te zien.
Want veel dingen die Anna leert, deed mijn dochter vroeger ook op peutergym!

Grote Anna leert turnen

Grote Anna leert turnen Kathleen Amant prentenboek Clavis peutergym peuters kleuters toestellen recensie review In dit verhaal gaat Anna op turnen en dat kun je vooral vergelijken met peuter- en kleutergym. Leuke spelletjes doen zoals op de muziek rennen, maar zodra de muziek stopt in een hoepel gaan staan en zwaaien met lintjes. Klimmen op het wandrek en via een bank die daar tegen aan staat weer afglijden. Lekker bewegen voor de kleine kinderen. Het is de voorbereiding op het echte grote werk: turnen op de toestellen.

Het echte turnen neemt maar een kleine plaats in binnen het verhaal. Maar dat maakt voor de doelgroep van de boeken helemaal niet uit. Want zij zullen ook niet direct op de toestellen gaan. Het is wel een mooie afsluiting van het boek dat kinderen zien wat ze – als ze nog wat groter zijn – kunnen leren op turnen.

Grote Anna leert turnen – Kathleen AmantBekijk op Bol.com logo
Prentenboek, hardcover, Clavis