Hoe schrijf ik zelf een waanzinnig boek? [recensie]

Hoe schrijf ik zelf een waanzinnig boek Andy Griffiths Terry Denton creatief hobby Terra Lannoo recensie review boek schrijven fantasie De waanzinnige boomhut

Hoe schrijf ik zelf een waanzinnig boek Andy Griffiths Terry Denton creatief hobby Terra Lannoo recensie review boek schrijven fantasie De waanzinnige boomhut Word zélf een waanzinnig goede schrijver!
Vraag je je soms af waar ideeën vandaan komen en hoe je een verhaal vertelt? Kriebelt het bij jou ook om zelf te schrijven of te tekenen? Wil je weten wat het verhaal is achter de boeken en de personages van Andy en Terry? Als je antwoord bij een van deze vragen JA was, dan is dit echt een boek voor jou! Als je antwoord bij alle vragen NEE was, dan ben je NIET GOED SNIK! En dan is dit ZEKER WETEN een boek voor jou! Neem stiften, kleurpotloden, pen en papier en verzin de gekste cartoons, de mafste wezens en de ongelooflijkste verhalen!

Met een enorme fan van De waanzinnige boomhut serie in huis, was ik erg benieuwd naar dit boek. Want Andy en Terry geven nu hun geheimen prijs in Hoe schrijf ik zelf een waanzinnig boek?

Hoe schrijf ik zelf een waanzinnig boek?

Hoe schrijf ik zelf een waanzinnig boek Andy Griffiths Terry Denton creatief hobby Terra Lannoo recensie review boek schrijven fantasie De waanzinnige boomhut Wie de boeken van De waanzinnige boomhut kent (die steeds meer groter en groter wordt), weet dat Andy Griffiths en Terry Denton barsten van de fantasie. Kinderen zullen genieten van de wereld die zij creëren, maar zelf bezitten ze vaak ook een enorme fantasie. Iets wat je moet koesteren. Als kind schreef ik zelf ook ontzettend veel en het leuke vond ik dat ik hier mijn ideeën tot leven kon laten komen. Hoe schrijf ik zelf een waanzinnig boek? maakt mij als ouder dan ook direct nieuwsgierig.

Al snel blijkt dat dit boek leuk is om te lezen en de lezer ook daadwerkelijk uitdaagt om aan de slag te gaan met het schrijven. Het lastigste is om te beginnen en Andy en Terry Hoe schrijf ik zelf een waanzinnig boek Andy Griffiths Terry Denton creatief hobby Terra Lannoo recensie review boek schrijven fantasie De waanzinnige boomhut helpen je daarmee. Knip uit tijdschriften zinnen en breek deze in kleine stukjes. Maak er nieuwe zinnen van en bewaar de leukste, gekste of meest inspirerende. Maar ook helpen ze je op weg door oefeningen met beginzinnetjes en losse woorden om daarmee te gaan snelschrijven.

Het leuke is dat dit boek niet alleen tips bevat voor kinderen die zelf een boek willen schrijven, maar ook voor volwassenen die voor deze doelgroep willen schrijven, zullen ongetwijfeld iets aan de oefeningen hebben.

Uiteraard komt de bizarre wereld van De waanzinnige boomhut uitgebreid aan bod in dit boek, waardoor de fans – die ongetwijfeld zelf ook al gekke ideeën hebben bedacht – aangezet worden om hun eigen, maffe wereld te beschrijven op papier!

Hoe schrijf ik zelf een waanzinnig boek – Andy Griffiths, Terry Denton
Bekijk op Bol.com logoCreatief & Hobby, hardcover, 240 pagina’s, Terra Lannoo