Hoera… Weer een nieuw winkeltje in de straat: Het kinderboekwinkeltje [recensie]

Het kinderboekwinkeltje Marianne Busser Ron Schröder prentenboek voorleesboek recensie review rijm geschreven boeken kind leren lezen letters plaatjes oefenen weetjes billen spreekbeurt auto sirene straat stoppen agent aapje ontsnapt dierentuin voorgelezen plezier spontaan leerzaam tekeningen afgebeeld illustrator opdrachtje tekening beschreven voorwoord interactie kinderen uitgeverij MoonHet beroemde winkelstraatje groeit door! Er komt een pleintje bij, met een kinderboekwinkel! Hier is van alles te beleven. Er komen auteurs op bezoek, er wordt voorgelezen en vooral komen er veel mensen met allerlei bijzondere vragen over boeken. Natuurlijk heeft de enthousiaste eigenaresse voor elk kind wel een boek!

Het kinderboekwinkeltje Marianne Busser Ron Schröder prentenboek voorleesboek recensie review rijm geschreven boeken kind leren lezen letters plaatjes oefenen weetjes billen spreekbeurt auto sirene straat stoppen agent aapje ontsnapt dierentuin voorgelezen plezier spontaan leerzaam tekeningen afgebeeld illustrator opdrachtje tekening beschreven voorwoord interactie kinderen uitgeverij MoonHet Kinderboekwinkeltje van Marianne Busser en Ron Schroder is een
leuk op rijm geschreven boekje met grote kleurrijke tekeningen.

Het Kinderboekwinkeltje

In Het Kinderboekwinkeltje van Tilly staan heel veel leuke, interessante en leerzame boeken. Voor elk kind is er wel een geschikt boek te vinden. Eefje wil graag leren lezen. Zij vindt een boek met grote letters en plaatjes. Zo kan zij goed oefenen. Anniek vindt  een boekje met allerlei soorten weetjes. Tom zoekt een boek over billen om zijn spreekbeurt over te houden… Zal zo’n boek ook te vinden zijn in Het Kinderboekwinkeltje?

Op een dag komt Mieke binnen gerend. Tilly hoort dan ook een auto met sirene aan in de straat stoppen. Er komt een agent binnen en die verteld dat er een aapje is ontsnapt uit de dierentuin. Zal het aapje gevonden worden?

Het kinderboekwinkeltje Marianne Busser Ron Schröder prentenboek voorleesboek recensie review rijm geschreven boeken kind leren lezen letters plaatjes oefenen weetjes billen spreekbeurt auto sirene straat stoppen agent aapje ontsnapt dierentuin voorgelezen plezier spontaan leerzaam tekeningen afgebeeld illustrator opdrachtje tekening beschreven voorwoord interactie kinderen uitgeverij Moon

Op rijm geschreven

Ik heb het boek met veel plezier voorgelezen aan mijn 5-jarige dochter. Zij vond het zo leuk dat het op rijm is geschreven is dat ze spontaan mee ging rijmen. Het is dus niet alleen leuk om voor te lezen maar ook nog eens leerzaam.

Op de grote kleurrijke tekeningen staat precies afgebeeld waar het rijmpje op die pagina over gaat. De illustrator heeft ook nog een opdrachtje verwerkt in elke tekening. Deze opdracht staat beschreven in het voorwoord dat zij geschreven heeft. Dit maakt het voorlezen extra leuk, omdat de interactie met de kinderen wordt opgezocht.

Het kinderboekwinkeltje – Marianne Busser & Ron Schröder
Prentenboek, hardcover, 32 pagina’s, Uitgeverij Moon

Geschreven door: Sandra Roeten