Een huis voor Haas… En Muis [recensie]

Een huis voor Haas… En Muis Rosalinda Kightley Kartonboek doorkijkpagina doorkijkjes bladzijden De Vier Windstreken huis thuis slapen beer grot gezelschap verrassing peuterproof recensie review

Haas en Muis zijn op zoek naar een nieuw huis. Overal waar ze gaan kijken, liggen al dieren. Maar de beer in de grot blijkt nog ruimte genoeg te hebben. Zo vinden de dieren dus een huis én een nieuwe vriend!

Een kartonboek met een opvallende cover. In de voorkant van het boek zit namelijk een gat. Wanneer je het boek openslaat, zie je dat de titel ook verder gaat. Haas en Muis zijn samen op zoek naar een huisje om in te wonen. Zullen ze een mooi plekje vinden voor het donker wordt?

Een huis voor Haas… En Muis

Haas en Muis zijn samen op zoek naar een plekje om te slapen. Steeds zien ze een holletje wat misschien wel wat voor hen is. Het doorkijkje geeft iets van de binnenzijde van het holletje weer, al zie je niet precies wat. Zodra de bladzijde omgeslagen is, zie je dat het plaatsje al bezit is. Het leuke aan dit verhaal is dat het een verrassend einde heeft. De grote beer blijkt genoeg plek te hebben in zijn grot en kan ook wel wat gezelschap gebruiken!

Een huis voor Haas… En Muis Rosalinda Kightley Kartonboek doorkijkpagina doorkijkjes bladzijden De Vier Windstreken huis thuis slapen beer grot gezelschap verrassing peuterproof recensie review De doorkijkjes maken dat je actief bij het verhaal betrokken wordt. Wat zal er in het holletje zitten? Kun je al iets zien? Steeds weer – ook als je denkt te weten wat je ziet – wordt je toch weer een beetje verrast. Het einde laat mooi zien dat we geen vooroordelen moeten hebben. Juist op de plek waar je het minst verwacht, vinden Haas en Muis een heerlijk thuis!

De bladzijden zijn gemaakt van stevig karton en de pagina’s hebben een glad oppervlakte. Peuterproof zodat de kleintjes ook lekker zelf dit boekje kunnen gaan “lezen” en eventuele vieze vingers kun je eenvoudig van het boekje afvegen met een vochtig doekje. Geen overbodige luxe, want ik denk dat  peuters en kleuters gen genoeg kunnen krijgen van dit liefdevolle prentenboekje met doorkijkjes!

Een huis voor Haas… En Muis – Rosalinda Kightley
Kartonboek, hardcover, De Vier Windstreken