Ik leer paardrijden [recensie]

Ik leer paardrijden Ute Ochsenbauer Deltas informatief sport pony paard manege paardrijles balansoefeningen opzadelen poetsen omgang poetsen grondwerk leren paardrijden informatie oefeningen ruiter recensie review

Ik leer paardrijden Ute Ochsenbauer Deltas informatief sport pony paard manege paardrijles balansoefeningen opzadelen poetsen omgang poetsen grondwerk leren paardrijden informatie oefeningen ruiter recensie reviewBen jij een grote paardenfan en wil je alles weten over paarden, pony’s en leren paardrijden? Dan is dit boek speciaal voor jou gemaakt! Het vertelt je namelijk alles wat je moet weten om een perfecte ruiter te worden.

Alles wordt stap voor stap uitgelegd en met veel foto’s duidelijk gemaakt. Paarden zullen geen geheimen meer voor je hebben!

Oké, echt paardrijden leer je natuurlijk niet uit ene boek. Maar Ik leer paardrijden geeft je wel alle basisinformatie mee. Superleuk voor elk kind dat graag op paardrijden wil, maar zeker ook leuk voor degene die al op paardrijles zitten.

Ik leer paardrijden

Met een dochter die op paardrijden zit, is dit boek een schot in de roos. Hoewel er veel informatie in staat die ze al weet, blijft het boek toch aantrekkelijk. De foto’s van haar lievelingsdieren worden vaak bekeken, maar ook staat er informatie in die voor haar nog nieuw was. Het boek bevat veel meer informatie dan alleen over het paardrijden. Want voordat je toe bent om op te stijgen, moet er ook nog voldoende gebeuren!

Het boek is onderverdeeld in drie hoofdstukken: omgang en poetsen, grondwerk en leren paardrijden. In het eerste hoofdstuk leer je alles over paarden en pony’s. Waar moet je op letten wanneer je een paard benaderd? Hoe kun je een paard veilig van stal halen? Waarom moet je voor het opzadelen een paard poetsen? En hoe moet je dat dan doen?
Maar ook over paarden in de wei, massages en het verzorgen van het paard komen aan bod.

Op het paard…

In grondwerk krijg je informatie over het leiden van paard en diverse oefeningen die je met ze kunt doen. Deze dingen krijg je natuurlijk automatisch wanneer je bij een manege lest, maar voor de jonge ruiters is het leuk om deze informatie terug te vinden in het Ik leer paardrijden Ute Ochsenbauer Deltas informatief sport pony paard manege paardrijles balansoefeningen opzadelen poetsen omgang poetsen grondwerk leren paardrijden informatie oefeningen ruiter recensie reviewboek. Bovendien krijgen ze hier ook wat extra uitleg over het waarom van deze oefeningen.
Het laatste hoofdstuk gaat natuurlijk over het rijden zelf en alles wat daar bij komt kijken. Hoe klim je op het paard, hoe houd je de teugels en welke balansoefeningen kun je op het paard doen. Denk hierbij aan het rondje rond de wereld. Maar ook het rijden zonder zadel en aan vallen van het paard (wat ongetwijfeld een keer gaat gebeuren wanneer je deze sport beoefent) wordt aandacht besteed.
Ik leer paardrijden is verkrijgbaar in de boekhandel en online.

Ik leer paardrijden – Ute Ochsenbauer
Informatief, hardcover, 120 pagina’s, Deltas