Ik wil ook zo’n man [recensie]

Ik wil ook zo’n man Ellen Berg auteur Blonder wordt het niet Xander Uitgevers roman feelgood onverwachte gebeurtenissen downdating vrijgezel veertig verstand mening gevoel arts loodgieter hilarische momenten recensie review

Ik wil ook zo’n man Ellen Berg auteur Blonder wordt het niet Xander Uitgevers roman feelgood onverwachte gebeurtenissen downdating vrijgezel veertig verstand mening gevoel arts loodgieter hilarische momenten recensie reviewCharlotte heeft het allemaal: een baan als arts, een fijn appartement en een druk sociaal leven. Het enige dat nog ontbreekt is een man. De tijd begint te dringen, want Charlotte is al 39. Net als ze op het punt staat te accepteren dat ze voor de rest van haar leven alleen zal blijven, ontmoet ze Uwe, een razend aantrekkelijke loodgieter.

Charlotte valt als een blok voor zijn innemende glimlach en ongedwongen gewoontes, maar haar omgeving is minder enthousiast. Daten beneden je stand? Kan dat wel goed aflopen? Ik wil ook zo’n man is een hartverwarmende feelgoodroman die je gegarandeerd aan het lachen maakt!

Ik heb met veel plezier de roman Blonder wordt het niet gelezen van dezelfde auteur, dus ik was erg benieuwd naar dit verhaal.

Ik wil ook zo’n man

Zodra je begint met lezen, zul je het boek bijna niet meer weg kunnen leggen. Charlotte nadert de veertig en is vrijgezel. Zoals veel mensen zullen herkennen, wordt er in de omgeving altijd maar weer gevraagd naar haar relatiestatus. Wanneer iemand haar adviseert om eens aan “downdating” te doen, weet ze niet wat ze hoort. Wat is dat? En bovendien, waarom denkt die vrouw dat daten beneden haar stand iets voor haar is?

Al snel komt loodgieter Uwe op haar pad. Hoewel ze har best doet het te ontkennen, valt ze als een blok voor zijn charmes. Bovendien merkt ze dat hij een positieve invloed op haar heeft. Bij hem lijken de hobbels op de weg die ze altijd ziet, opeens niet meer te bestaan. Maar een arts en een loodgieter? Daar vindt iedereen wel wat van. Charlotte weet niet zo goed wat ze hiermee aan moet. Ze zal moeten kiezen tussen haar verstand en de mening van anderen én haar gevoel….

Vlot geschreven, boordevol hilarische momenten en romantische uitspattingen. Hoewel het plot zich wel laat raden, wordt je door het hele boek aangenaam verrast met onverwachte gebeurtenissen. Gewoon heerlijk genieten!

Ik wil ook zo’n man – Ellen Berg
Roman, paperback, 327 pagina’s, Xander Uitgevers