Van wie is dat skelet? [recensie]

Van wie is dat skelet? Henri Cap Raphaël Martin Renaud Vigourt Gottmer natuur jeugd informatief educatief schoolbibliotheek flapjes recensie review

Van wie is dat skelet? Van een mens, of een aap? Of toch van een kameleon? Dit leuke kinderboek leert je alles over skeletten. Met 25 flappen!
Skeletten eng? Echt niet!
Nee, een skelet hoeft echt niet eng te zijn. Nee, een tekening van een skelet is niet per se saai. En nee, niet alle skeletten zijn hetzelfde! Dit spectaculaire boek laat je op een heel nieuwe manier kijken naar wat onder onze huid – en die van andere dieren – verborgen ligt.

Wat een ontzettend leuk boek is dit! Korte, bondige teksten met informatie, tekeningen én flapjes die het antwoord onthullen. Een boek boordevol botten en informatie over dieren.

Van wie is dat skelet?

Dit boek trekt direct de aandacht van kinderen door het grote formaat. De tekeningen van diverse botten zullen de nieuwsgierigheid ongetwijfeld ook trekken. Wanneer het boek eenmaal doorgebladerd wordt, zal het al snel een succes zijn. Want dit educatieve boek is ontzettend leuk en uitdagend vormgegeven. De vraag “Van wie is dat skelet” is in beeld Van wie is dat skelet? Henri Cap Raphaël Martin Renaud Vigourt Gottmer natuur jeugd informatief educatief schoolbibliotheek flapjes recensie review gebracht door (een deel van) het skelet getekend op een flapje te plaatsen. Kun jij raden bij wel dier het bot hoort? Denk je het te weten? Dan controleer je het antwoord eenvoudig door het flapje op te tillen. Hier vind je dan een tekening van het betreffende dier én nog wat informatie! Weet jij bijvoorbeeld welk dier bijna dezelfde soort handen heeft als ons?

De tekeningen in het boek zijn qua kleurgebruik allemaal hetzelfde en bestaan voornamelijk uit oranje, donkerblauw en wit. Dit maakt dat het – toch wel boordevolle boek – toch rust uitstraalt. Door de flapjes blijft de aandacht en nieuwsgierigheid van kinderen er, waardoor ze automatisch ook de stukjes tekst erbij gaan lezen. Een aanrader voor thuis, maar verdient eigenlijk ook een plaatsje in de schoolbibliotheek.

Van wie is dat skelet? – Henri Cap, Raphaël Martin, Renaud Vigourt
Natuur Jeugd, hardcover, 40 pagina’s, GottmerBekijk op Bol.com logo