Love Koffie [recensie]

Love Koffie Ryan Soeder Kohei Matsuno BBNC recensie review

Love Koffie Ryan Soeder Kohei Matsuno BBNC recensie review Van de coolste espressobar in Seattle en het hipste café van Melbourne tot het gezelligste koffietentje in Amsterdam, je kunt tegenwoordig geen koffiespeciaalzaak meer inlopen zonder er een barista te treffen die – naast goede koffie – de mooiste melkschuimkunst in je kopje tevoorschijn tovert. En met de overweldigende keuze aan koffiemachines zet je nu ook thuis het lekkerste kopje koffie.

Love Koffie Ryan Soeder Kohei Matsuno BBNC recensie review Recensie:
De titel Love koffie past wel bij mij: ik drink veel koffie en hoewel ik gewoon een filterapparaat heb in huis, ben ik wel nieuwsgierig naar dit boekje met barista geheimen.

Love Koffie

Natuurlijk gaat het bij een kop koffie, cappuccino of een andere koffievariant om de smaak, maar ook het oog wil wel eens wat. En wie denkt dat de wereld ophoudt bij een vrolijk motiefje cacaopoeder op je melkschuim, wordt compleet weggeblazen tijdens het doorbladeren van dit boekje. Want hier kom je echte kunstwerken tegen gemaakt van melkschuim! Schitterende 3D kunstwerken laten zien wat er allemaal mogelijk is… Een groep dieren die lijken te badderen in jouw kop cappuccino of een sneeuwpop die je vrolijk toelacht. Maar goed, deze pronkstukjes maak je natuurlijk niet zomaar en vereisen veel oefening. Wel wordt je geleerd hoe je deze kunstwerkjes kunt maken.

Gelukkig kun je ook andere kunstwerken maken die iets makkelijker te maken zijn. Zo leer je de beginselen van ethcing. Dit is het versieren met saus. Van een mooi lijnenspel Love Koffie Ryan Soeder Kohei Matsuno BBNC recensie review tot een schattig teddybeertje komen aan bod in dit hoofdstuk. Free pouring maak je met behulp van poeder, waarmee je eigenlijk tekeningen maakt in het melkschuim. Is dat nog steeds niet aan jou besteed? Dan kun je ook al je bezoek verrassen met een kop cappuccino met een mooie afbeelding gemaakt met behulp van een sjaboon. Uiteraard zitten er achterin het boek vijf plastic sjablonen die je hiervoor kunt gebruiken!

Love Koffie is een boekje voor elke koffieliefhebber die graag wil spelen met schuim om zo een gewoon kopje koffie om te toveren in een schitterend plaatje!

Bekijk op Bol.com logoLove Koffie – Ryan Soeder & Kohei Matsuno
Nederlandse boeken, hardcover, 96 pagina’s, BBNC