Mam & Pap vertellen over jou [recensie]

Mam & pap vertellen over jou Elma van vliet recensie review Mam, vertel ’s boek schrijven vragen antwoorden persoonlijk cadeau stickers sfeer tekening foto’s digitaal geboorte tienerjaren invullen moeder vader mama papa dochter zoon zwangerschap geboorte jarenlang plezier spectrum dierbaar

Mam & pap vertellen over jou Elma van vliet recensie review Mam, vertel ’s boek schrijven vragen antwoorden persoonlijk cadeau stickers sfeer tekening foto’s digitaal geboorte tienerjaren invullen moeder vader mama papa dochter zoon zwangerschap geboorte jarenlang plezier spectrum dierbaar Het succesvolle boek Mam en pap vertellen over jou! verschijnt nu ook geheel herzien in de nieuwe uitvoering van de Vertel ‘s!-serie. Wat was een van de mooiste momenten tijdens de zwangerschap? Was ik verlegen als kleuter? Welke dromen en wensen hebben jullie voor me? Mam en pap vertellen over jou! is het boek vol boeiende en ontroerende vragen dat je invult vanaf de zwangerschap tot en met de tienerjaren van je kind. Door het invullen van het boek ontstaat een uniek en persoonlijk document om te bewaren en later cadeau te doen aan je kind.

Zelf ben ik al een paar jaar bezig met het boek Mam, Vertel eens uit deze serie. Uiteindelijke doel is uiteraard een boek boordevol herinneringen aan mijn dochter te geven. Qua opzet is Mam & Pap vertellen over jou niet anders. Alleen dan hebben papa en mama allebei de eer om afwisselend in dit boek te schrijven!

Mam & Pap vertellen over jou

Een chique uitstraling heeft deze geheel nieuwe uitvoering van Mam & Pap vertellen over jou. Zelfs wanneer er nog niets in staat, heeft het al een echte cadeau-uitstraling. In dit boek staan vragen over de periode voor de geboorte tot en met de tienerjaren. Uit eigen ervaring weet ik dat het superleuk is om dit boek in te vullen, maar dat het ook tijdrovend is. Je moet echt af Mam & pap vertellen over jou Elma van vliet recensie review Mam, vertel ’s boek schrijven vragen antwoorden persoonlijk cadeau stickers sfeer tekening foto’s digitaal geboorte tienerjaren invullen moeder vader mama papa dochter zoon zwangerschap geboorte jarenlang plezier spectrum dierbaar en toe even er voor gaan zitten. Zelf doe ik meestal één of twee vragen per keer, soms zit er best een regelmaat in, dan ligt het boek weer ene tijd zonder aangeraakt te worden.
Het grote voordeel van een handgeschreven invulboek vind ik wel de persoonlijke touch. Er is tegenwoordig zoveel digitaal en dat zal alleen maar meer worden. Het lijkt me voor kinderen een schitterend cadeau wanneer ze – als ze groot zijn – een boek krijgen waar het handschrift van vader en moeder in staan. Dat is toch iets persoonlijker dan een lettertype die uit de computer is komen rollen…

Mam & Pap vertellen over jou biedt ook ruimte voor foto’s, maar natuurlijk kun je er ook voor kiezen om een eerste tekening er in te plakken. Een velletje met stickers geeft je – in de stijl van het boek – de mogelijkheid om hier en daar wat accenten aan te brengen. Niet genoeg ruimte ergens en ga je op een andere pagina verder? Met de praktische stickers die daar op attenderen, valt dit direct op bij het doorbladeren. Maar ook stickers met sterretjes, hartjes of een kort tekstje maken dat je op de gewenste momenten iets extra kan benadrukken. Zelf kun je ook nog eigen stickers toevoegen wanneer je dit wilt, maar deze passen in ieder geval helemaal bij de sfeer van het boek.

Voor kersverse ouders is Mam & Pap vertellen over jou een mooi geschenk waar ze jarenlang plezier van zullen hebben.

Bekijk op Bol.com logoMam & Pap vertellen over jou – Elma van Vliet
Nederlandse boeken, hardcover, 176 pagina’s, Spectrum