Meer tekenen met Jill [recensie]

Meer tekenen met Jill Jill Schirnhofer doeboek tekenboek Karakter Uitgevers meisjes jurkjes rokjes badkamer tuin dieren keukenattributen oefenen leren tekenen recensie review

Jill laat zien hoe je in een paar stappen alles wat je om je heen ziet, kunt tekenen.
In het eerste hoofdstuk herhaalt Jill de basistekeningen en geeft ze nieuwe tips: hoe teken je meisjes, vrolijke jurkjes en high heels. In de volgende hoofdstukken laat Jill zien hoe je van alles rondom fashion en glamour, beauty en huis, tuin en keuken tekent. En dat gaat van shiny galajurken en de coolste meubels tot de heerlijkste taartjes en de mooiste vlinders, met dit boek leer je het allemaal. Ook nu weer met duidelijke stapsgewijze beschrijvingen, zoals we dat al kennen uit haar eerst tekenboek.
Iedereen kan tekenen! En met dit boek zeker.

Wanneer je als kind weet dat er vaak leuke producten thuis worden bezorgd, hou je natuurlijk goed in de gaten wat er allemaal binnen komt. Zodra mijn dochter Meer tekenen met Jill zag, werd deze direct “ingepikt” en ging ze er enthousiast mee aan de slag. Eigenlijk zegt deze reactie al genoeg, maar natuurlijk heb ik dit tekenboek ook even ingekeken.

Meer tekenen met Jill

Er zijn al ontzettend veel boeken van Jill Schirnhofer op de markt en dus maakt het mij wel nieuwsgierig of er nog altijd wat nieuws te vinden is. Het leuke aan Meer tekenen met Jill is dat het begint met haar basistekeningen zoals de bekende meisjes en hun kleding. Dit is vooral leuk voor de meiden die nog geen tekenboek van Jill hebben. Want zij willen natuurlijk ook de kenmerkende meisjes en hun vrolijke jurkjes en rokjes leren tekenen. Mijn dochter geeft direct commentaar bij het doorbladeren: “dat kan ik toch al lang…” en bladert direct verder in het boek. Je eigen droombadkamer (en alle bijbehorende accessoires tekenen) bevalt haar wel en dus gaat ze daar als eerste mee aan de slag. Meer tekenen met Jill Jill Schirnhofer doeboek tekenboek Karakter Uitgevers meisjes jurkjes rokjes badkamer tuin dieren keukenattributen oefenen leren tekenen recensie review Later zie ik haar ook bezig met knuffels tekenen en allerlei keukenattributen. Hoewel ze al volop cupcakes tekende (ook van Jill geleerd) wordt er nu ook eens de bereiding op papier gezet. Zo zie ik opeens een poppetje die een eitje aan het breken is. Ontzettend leuk om te zien!

Stapels tekeningen

Het feit dat ik op een gegeven moment even moest zoeken naar het boek geeft wel weer dat deze intensief wordt gebruikt. Helaas voor mij niet steeds op dezelfde plek. 😉 Toen bleek dat mijn dochter dus al heel wat tekeningen had gemaakt op har kamer die ik nog niet had gezien. Hoewel er in het boek voldoende ruimte is om te oefenen, pakt mijn dochter altijd er losse vellen bij. Ook ideaal wanneer ze met een vriendin aan het tekenen gaat. Dan kunnen ze beide in het boek kijken en tekenen ze allebei op hun eigen vel papier. Hier in huis is wel gebleken dat de tekenboeken van Jill niet snel vervelen!

Meer tekenen met Jill – Jill SchirnhoferBekijk op Bol.com logo
Doeboek, paperback, 128 pagina’s, Karakter uitgevers