De mooiste vis van de zee leert verliezen [recensie]

Regenboog speelt graag verstoppertje met zijn vriendjes. En winnen? Dat willen ze allemaal wel! Maar iedereen verliest wel eens een keer. Toch is een goede verliezer zijn niet zo gemakkelijk. Ook Regenboog moet dat nog leren.

Een nieuw avontuur van Regenboog – De mooiste vis van de zee. Maar wel een verhaal met een leerzame twist.

De mooiste vis van de zee  leert verliezen

Regenboog heeft een nieuw vriendinnetje, Roodvin. Samen met Roodvin en zijn andere glittervis-vrienden gaat hij verstoppertje spelen. Regenboog mag als eerste tellen. Hij zoekt en zoekt, maar hij kan zijn vrienden niet vinden. Na een tijdje komt iedereen weer De mooiste vis van de zee leert verliezen Marcus Pfister prentenboek tegen je verlies kunnen helpen leren De Vier Windstreken prenten tekeningen vals spelen glitterfolie recensie review tevoorschijn want het duurt allemaal wel heel lang. Dan is het de beurt aan de kleine vis Vinnie om te gaan zoeken. Maar hij vindt Regenboog als eerste, en dat vindt Regenboog niet eerlijk. Hij beschuldigd Vinnie van valsspelen.

Vinnie is daardoor erg verdrietig. Roodvin zegt dat Regenboog sorry moet zeggen om het goed te maken. Zou Regenboog dat gaan doen? Want sorry zeggen is best moeilijk!

Weer zo’n heerlijk boek over Regenboog, die al jaren een hit is. Dit keer gaat het over tegen je verlies kunnen. Een onderwerp dat ik erg goed vind gekozen, want kinderen vinden dat vaak nog heel moeilijk. Dit boek kan hen daar zeker bij helpen. De mooie tekeningen en het glitterfolie wat hierin verwerkt is, zorgen er voor dat de prenten echt tot leven komen!

De mooiste vis van de zee leert verliezen – Marcus Pfister
Prentenboek, hardcover, 22 pagina’s, De Vier Windstreken