Haar naam is Poppy Day [recensie]

Haar naam is Poppy Day Amanda Prowse recensie review roman Vergeet mij niet Afghanistan Aerial Media Company liefde doorzettingsvermogen toewijding aangrijpend verhaal auteur

Haar naam is Poppy Day Amanda Prowse recensie review roman Vergeet mij niet Afghanistan Aerial Media Company liefde doorzettingsvermogen toewijding aangrijpend verhaal auteur Poppy Day, kapster van beroep, is getrouwd met haar jeugdliefde en is heel gelukkig. Maar haar man Mart wordt opgeroepen om in Afghanistan te vechten en voor Poppy blijft er niets anders over dan de dagen af te tellen tot zijn terugkomst.
Dan krijgt ze het bericht dat Mart is gegijzeld en lijkt niemand iets te doen. Ze besluit zelf haar man te gaan zoeken maar al snel staat ze voor een enorm dilemma; welke prijs kan en wil je betalen om je geliefde veilig terug te krijgen?
Een aangrijpend verhaal over verlies, moed en onmacht van een auteur die weet wat het betekent om achter te worden gelaten.

Ik maakte al eerder kennis met het personage Poppy Day in het boek Vergeet mij niet. Daarin werd zo nu en dan verwezen naar eerdere gebeurtenissen in het leven van haar, welke in Haar naam is Poppy Day  aan bod komen. Nieuwsgierig geworden, wilde ik toch ook graag dit eerdere boek lezen…

Haar naam is Poppy Day

Het personage Poppy Day is er eentje van een bijzondere vrouw die optimistisch in het leven staat. Wanneer haar man wordt uitgezonden naar Afghanistan, komt er uiteraard ook een lichte angst opborrelen. Maar Poppy gaat door met haar leventje. Maar dan komt de dag dat er een officier voor de deur staat die haar vertelt dat haar man vermist wordt. Wanneer duidelijk wordt dat haar man Mart gegijzeld is,  wordt al snel duidelijk dat de overheid geen actie onderneemt. Poppy wil en kan niet gewoon afwachten en besluit naar Afghanistan af te reizen om haar man te gaan zoeken. Maar of dat verstandig is?

Het feit dat Poppy besluit om naar Afghanistan af te reizen is wellicht niet het meest geloofwaardige element in dit verhaal. Wel geeft het een mooi beeld van de liefde voor haar man. Voor de romantische zielen onder ons is het dan helemaal niet zo’n probleem dat het niet al te realistisch is.  Haar naam is Poppy Day  is een schitterende feelgood roman over liefde, toewijding en doorzettingsvermogen. Maar als je dit boek wilt lezen, raad ik je wel aan om ook echt in dit boek te beginnen. Doordat ik Vergeet mij niet al eerder had gelezen, weet je bepaalde aspecten van dit verhaal al. Toch heb ik het boek met veel plezier gelezen, dat niet alles meer een verrassing was, heb ik maar voor lief genomen.

Haar naam is Poppy Day – Amanda Prowse
Roman, paperback, 352 pagina’s, Aerial Media Company