Pocket Vogelboek [recensie]

Pocket Vogelboek Gerard Janssen Uitgeverij Snor natuur tekeningen informatie schrijven tekenen herkennen tuin park omgeving recensie review

De huismus, de koolmees en de merel zijn heel gewoon. Vogels die je meestal niet echt bekijkt, omdat je denkt te weten hoe ze eruit zien. Maar als je de rust neemt ze goed te bestuderen, zijn ze veel mooier dan je dacht. Dit boekje is een ode aan die heel gewone, maar o, zo bijzondere vogeltjes.
Met informatie over de vogels en ruimte om te schrijven, te tekenen en korte vogelmelodietjes te noteren.

De vogels die je (bijna) dagelijks ziet: je staat er niet zo veel bij stil, maar toch zijn er mooie dingen te ontdekken aan het roodborstje, ekster en de houtduif. In het Pocket Vogelboek staan de meest bekende en veelvoorkomende vogels getekend. Je krijgt informatie over de dieren, hoe je ze kunt herkennen en wat opvallende gewoonten of uiterlijkheden van de vogels zijn.

Pocket Vogelboek

Pocket Vogelboek Gerard Janssen Uitgeverij Snor natuur tekeningen informatie schrijven tekenen herkennen tuin park omgeving recensie review Het boekje heeft een praktisch, compact formaat en is voorzien van een leeslint en een elastische band. Je kunt het boekje eenvoudig in je tas meenemen en zo elk moment tevoorschijn halen. Leuk voor in de tuin, maar ook als je onderweg bent of lekker aan het genieten bent in bijvoorbeeld het park. Neem even de tijd om de vogels te bestuderen en zorg dat je ook een potlood bij de hand hebt. Teken de vogel en zijn omgeving, noteer waar en wanneer je de vogel hebt gezien en welke herinnering heb je hierbij. Was je bijvoorbeeld in de speeltuin lekker van het zonnetje aan het genieten, terwijl de kinderen speelden? Kwam je het vogeltje op een onverwachte plaats tegen? Leuk om later terug te lezen én door het vogels spotten, ben je meer bewust van je omgeving en geniet je sneller van de kleine dingen die op je pad komen. Ook leuk om samen met de kinderen op zoek te gaan naar de vogels uit het boekje.

Bekijk op Bol.com logoPocket Vogelboek – Gerard Janssen
Natuur, hardcover, 122 pagina’s, Uitgeverij Snor