Poepspel: Kijk uit want de drollen vliegen over tafel! [recensie]

poepspel recensie review identity games 6+ drollen WC-papier handen wassen scheetkussen drollen poepspel kaarten kaartspel kleuren toilet

poepspel familiespel recensie review identity games drollen poep wc-papier toilet handen wassen kaarten kaartspel scheetkussen

Het spel waarbij iedereen windt! Raak zoveel mogelijk kaarten kwijt door kaarten af te leggen. Wat komt er na WC-papier? Handen wassen! Leg zo snel mogelijk de goede kaart met de goede kleur neer. De speler die de meeste kaarten overhoudt, verliest en speelt verder met een drol op zijn hoofd!

Geef kinderen woorden als poep en ze zullen direct de grootste lol hebben. Zodra hier het Poepspel tevoorschijn komt, zijn de lachsalvo’s dan ook van ver te horen. Dit moet wel een leuk spel zijn! Gegadigden vinden om het spel te spelen is dus niet moeilijk…

Poepspel

Gelukkig blijkt dat het Poepspel snel speelklaar is en dat is wel zo prettig wanneer je een paar stuiterende kinderen om je heen hebt staan. Doel van het spel lijkt ook eenvoudig uit te poepspel identity games recensie review drollen wc-papier toielt handen wassen kaarten kaartspel 6+ familiespel scheetkussen poep drol leggen, al wordt er eerst vreemd gekeken als ik uitleg dat iedereen tegelijkertijd speelt…
Wie goed weet hoe je moet handelen wanneer je naar het toilet gaat, kan snel spelen. Eerst moet een WC kaart neergelegd worden, daarna volgt de leukste kaart: de drol! Daarna is het tijd voor het WC-papier en tenslotte moet je natuurlijk ook nog handen wassen. Maar let wel op: de kaart die je op legt, moet wel een andere kleur hebben dan de voorgaande kaart! Klinkt eenvoudig toch? Maar vergis je niet, want omdat alle spelers tegelijk spelen, moet je snel zijn en opletten. Want als jij zoekende bent naar een drol en iemand anders heeft die al neergelegd, dan moet je dus snel naar het toiletpapier grijpen!
Alle kaarten weggespeeld of heb je geen mogelijkheden meer? Druk dan op het scheetkussen. De andere spelers controleren of je echt niet meer kunt. De speler met de minste punten krijgt een drol op zijn hoofd!

Snelheid en vergeetachtigheid?

Hier in huis wordt er door de snelheid nog al eens vergeten dat je – wanneer je niet meer kunt of alle kaarten weggespeeld hebt – het scheetkussen te gebruiken. Ach, niet dat het ons wat uit maakt… De drollen zijn overigens alleen de eerste keer op de hoofden beland. De stiekjes zitten erg strak (nieuwigheid wellicht) en de drollen glijden – wanneer je meer dan poepspel recensie review identity games drollen drol wc-papier toilet handen wassen 6+ familie kaarten kaartspel kleuren één op je hoofd hebt – al snel af. Wij verzamelen de drollen dus gewoon naast ons op tafel. Wie aan het einde de meeste drollen naast zich op tafel heeft liggen, is dus de verliezer.

Poepspel: Ook voor leuke grappen

De elastiekjes zijn al snel van de drollen afgehaald omdat deze geen doel dienden bij ons. Daar komt bij dat het er echter uit ziet zonder elastiekje eraan, dus soms vind ik ook opeens een drol ergens in de gang terug. Hetzelfde geldt voor het scheetkussen… Ach, waarom ook niet. Als ze er maar plezier mee hebben!

Poepspel
Familiespel, 6+, 2 of meer spelers, Identity Games