Professor Breinstein – Romeinen [recensie]

Professor Breinstein Romeinen Sarah Devos Heleen Brulot Terra Lannoo recensie review veldslagen leven keizers gladiatoren theater Caesar Cleopatra zoon Caligula paard consul legende Rome viaduct aquaduct geluk haar volle maan geschiedenis saai reeks boeken lettertype formaat tekst tekeningen vroeger lessen gelezen plezier wijzer macht tijdlijn macht Romeinse Rijk leger bouwwerken Colosseum Pantheon Pompeï stad beschreven getekend konijntje onderdeel humor vormgeving september 2016 Ridders Triviant potje geschiedenisvragen gratis museumticket aanschaf musea Rijksmuseum voor Oudheden Leiden tentoonstelling Romeinse Kunst bon persoon toegang Gallo-Romeins Museum Tongeren België december 2017Professor Breinstein vertelt je alles wat je wilt weten over de Romeinen: van de vele veldslagen tot het dagelijkse leven, van de grote keizers tot de gladiatoren, van de rijke banketten tot een middag in het theater. Wist je dat Caesar en Cleopatra een zoon hadden? En dat keizer Caligula zijn paard tot consul benoemde? Ken je de legende over het ontstaan van Rome? Ken je het verschil tussen een viaduct en een aquaduct? En wist je dat het volgens de Romeinen geluk bracht om je haar te laten knippen bij volle maan?

Geschiedenis saai? Niet wanneer je les krijgt van Professor Breinstein! Een nieuwe reeks van leerzame en leuke boeken! In Professor Breinstein – Romeinen leer je alles over Het Romeinse Rijk. Na het lezen van dit boek weet jij er alles over!

Professor Breinstein – Romeinen

Professor Breinstein Romeinen Sarah Devos Heleen Brulot Terra Lannoo recensie review veldslagen leven keizers gladiatoren theater Caesar Cleopatra zoon Caligula paard consul legende Rome viaduct aquaduct geluk haar volle maan geschiedenis saai reeks boeken lettertype formaat tekst tekeningen vroeger lessen gelezen plezier wijzer macht tijdlijn macht Romeinse Rijk leger bouwwerken Colosseum Pantheon Pompeï stad beschreven getekend konijntje onderdeel humor vormgeving september 2016 Ridders Triviant potje geschiedenisvragen gratis museumticket aanschaf musea Rijksmuseum voor Oudheden Leiden tentoonstelling Romeinse Kunst bon persoon toegang Gallo-Romeins Museum Tongeren België december 2017Een prettig lettertype, een groot formaat tekst en heel veel tekeningen: zo is geschiedenis dus wel leuk! Wat had ik zo’n soort boek vroeger graag gehad. Het vak geschiedenis was toen – en nu nog niet – mijn ding. Ik kan mij bar weinig herinneren van de lessen die ik ooit heb gehad. Maar zelfs ik heb Professor Breinstein – Romeinen met veel plezier gelezen. En ja, ik ben heel wat wijzer geworden 😉

Het boek begint bij het begin: wie waren er aan de macht voor de Romeinen? Met een simpele (en hilarische) tijdlijn wordt getoond wie er wanneer aan de macht was. Daarna wordt het Romeinse Rijk beschreven, het leger en de macht. Uiteraard worden ook de briljante bouwwerken uit deze tijd beschreven, zoals het Colosseum en het Pantheon. Maar uiteraard komt ook de stad Pompeï aan bod. Allemaal op een duidelijke manier beschreven en getekend. Een konijntje dartelt door het hele boek heen en geeft je steeds weer nieuwe informatie. De vormgeving van het boek is één belangrijk onderdeel, de humor die er in verwerkt is doet de rest. Wedden dat je het Romeinse Rijk nu helemaal niet saai meer vindt?

Professor Breinstein Romeinen Sarah Devos Heleen Brulot Terra Lannoo recensie review veldslagen leven keizers gladiatoren theater Caesar Cleopatra zoon Caligula paard consul legende Rome viaduct aquaduct geluk haar volle maan geschiedenis saai reeks boeken lettertype formaat tekst tekeningen vroeger lessen gelezen plezier wijzer macht tijdlijn macht Romeinse Rijk leger bouwwerken Colosseum Pantheon Pompeï stad beschreven getekend konijntje onderdeel humor vormgeving september 2016 Ridders Triviant potje geschiedenisvragen gratis museumticket aanschaf musea Rijksmuseum voor Oudheden Leiden tentoonstelling Romeinse Kunst bon persoon toegang Gallo-Romeins Museum Tongeren België december 2017Professor Breinstein zal nog meer lessen gaan geven: in september 2016 komt het tweede boek in deze reeks uit: Professor Breinstein – Ridders. Wie weet kan ik dankzij deze boeken straks toch wat geschiedenisvragen goed beantwoorden bij een potje Triviant. 😉

Gratis Museumticket

Bij aanschaf van Professor Breinstein – Romeinen ontvang je een gratis entreeticket voor één van onderstaande musea:
Het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden (met de tentoonstelling Romeinse Kunst) Deze bon is geldig t/m 25 september 2016 en geeft één persoon gratis toegang tot het museum.