De reuzenpanda: Leerzaam prentenboek over de pandaberen in Nederland [recensie]

De reuzenpanda Marianne Busser Ron Schröder Uitgeverij Moon prentenboek informatief leerzaam Ouwehands Dierenpark Rhenen pandaberen Nederland recensie review

Dit najaar komen twee heel speciale logees naar Nederland: de reuzenpanda’s Xing Ya en Wu Wen uit China. Ron en Marianne maakten voor de gelegenheid vrolijke, leerzame versjes over de zwart met witte beren. Wist je bijvoorbeeld dat pandamama’s meestal tweelingen krijgen en dat deze kleintjes op pandales gaan? De oppassers van de dierentuin trekken dan zelfs een pandapak aan! Dit en nog veel meer lees je in De reuzenpanda.

De reuzenpanda Marianne Busser Ron Schröder Uitgeverij Moon prentenboek informatief leerzaam Ouwehands Dierenpark Rhenen pandaberen Nederland recensie reviewRecensie:
Het was groot nieuws: twee reuzenpanda’s zijn aangekomen in ons land om een aantal jaar te wonen in Pandasia in Ouwehands Dierenpark in Rhenen. Speciaal voor deze gelegenheid maakten Marianne Busser en Ron Schröder een speciaal prentenboek boordevol weetjes over de pandabeer.

De Reuzenpanda

Dit prentenboek bestaat voornamelijk uit een informatief verhaal dat op rijm is geschreven. Het leert jong en oud veel over deze aandoenlijke beesten. Tussendoor kom De reuzenpanda Marianne Busser Ron Schröder Uitgeverij Moon prentenboek informatief leerzaam Ouwehands Dierenpark Rhenen pandaberen Nederland recensie review je twee keer een dubbele pagina tegen boordevol pandaweetjes. En – om het helemaal compleet te maken – is er ook een liedje gemaakt. De tekst staat in het boek, het liedje zelf is te beluisteren op YouTube.

De boeken van dit schrijversduo vind ik persoonlijk altijd erg leuk om te lezen. Hoewel ik geen kind meer heb in de doelgroep, geniet ik elke keer zodra er een boek in huis komt van hen. Doordat het op rijm geschreven is, blijft de informatie goed hangen. De levendige prenten zorgen ervoor dat je de pandaberen Xing Ya en Wu Wen bijna tot leven ziet komen. Het verhaal is niet alleen leerzaam voor kinderen, maar ook veel volwassenen zullen nog nieuwe dingen leren. De reuzenpanda is een ontzettend leuk boek om thuis of op school voor te lezen. Eén ding weet je wel (bijna) zeker: na het lezen van dit boek wil jouw kind ongetwijfeld een bezoekje brengen aan Xing Ya en Wu Wen in Rhenen!

Bekijk op Bol.com logoDe reuzenpanda – Marianne Busser & Ron Schröder
Prentenboek, hardcover, 32 pagina’s, Uitgeverij Moon