Scheiden zonder vechten [recensie]

Scheiden zonder vechten Yolande de Best Lannoo Campus recensie review echtscheiding rekening gehouden trouwen meegemaakt geregeld emoiotnele rollercoaster kinderen regelen belang ex-partners vechtscheiding praktisch boek tips zaken regelen voorkomen situatie escaleert tent vechten zakelijk gebied turbulente periode overzicht zaken emotioneel pittig kinderen dupe scheiding gedachten boos ex ervaringsverhalen anderen herkenbaar mensen leer situatie gezeten scheiden midden in pscyhologie valkuilen do’s en don’ts informatie alimentatie huis pensioen regels liefde spel aandacht voorkomen beschadigd scheidende partners gevoel emoties

Scheiden zonder vechten Yolande de Best Lannoo Campus recensie review echtscheiding rekening gehouden trouwen meegemaakt geregeld emoiotnele rollercoaster kinderen regelen belang ex-partners vechtscheiding praktisch boek tips zaken regelen voorkomen situatie escaleert tent vechten zakelijk gebied turbulente periode overzicht zaken emotioneel pittig kinderen dupe scheiding gedachten boos ex ervaringsverhalen anderen herkenbaar mensen leer situatie gezeten scheiden midden in pscyhologie valkuilen do’s en don’ts informatie alimentatie huis pensioen regels liefde spel aandacht voorkomen beschadigd scheidende partners gevoel emoties Dit boek geeft alle informatie die je wilt hebben als je gaat scheiden. De zakelijke kant: hoe het zit met alimentatie of het huis, het pensioen, de regels. De emotionele kant: hoe ga je om met je aanstaande ex, wat als er een nieuwe liefde in het spel is? Veel aandacht is er voor de kinderen en hoe je kunt voorkomen dat zij beschadigd raken. In dit boek is ruim aandacht voor de valkuilen, de do’s-and-don’ts om een vechtscheiding te voorkomen. Naast de informatie telt dit boek veel waardevolle bijdrages van ervaringsdeskundigen, zoals scheidende partners en hun kinderen. Zij laten hun gevoel spreken, durven hun emoties bloot te geven en hebben handige tips.

Een echtscheiding is niet hetgeen waar je rekening mee hebt gehouden toen je ging trouwen, maar wat als het toch zo ver komt? Wie dit heeft meegemaakt weet dat er ontzettend veel geregeld moet worden én je in een emotionele rollercoaster terecht komt. Zeker met kinderen is er veel te regelen en is het van belang dat je als ex-partners niet beland in een vechtscheiding. Scheiden zonder vechten is een praktisch boek die je veel tips geeft. Over zaken die je moet regelen, maar ook over hoe je kunt voorkomen dat de situatie escaleert en jullie elkaar de tent uit vechten.

Scheiden zonder vechten

Scheiden zonder vechten Yolande de Best Lannoo Campus recensie review echtscheiding rekening gehouden trouwen meegemaakt geregeld emoiotnele rollercoaster kinderen regelen belang ex-partners vechtscheiding praktisch boek tips zaken regelen voorkomen situatie escaleert tent vechten zakelijk gebied turbulente periode overzicht zaken emotioneel pittig kinderen dupe scheiding gedachten boos ex ervaringsverhalen anderen herkenbaar mensen leer situatie gezeten scheiden midden in pscyhologie valkuilen do’s en don’ts informatie alimentatie huis pensioen regels liefde spel aandacht voorkomen beschadigd scheidende partners gevoel emoties Alleen al om de tips die er in staan op zakelijk gebied is het boek Scheiden zonder vechten praktisch. In een turbulente periode als een echtscheiding is het fijn dat je een overzicht hebt met zaken die geregeld moeten worden. Maar ook emotioneel is het pittig, zeker voor de kinderen die altijd de dupe worden van een scheiding. Houd hen altijd in gedachten, bij alles wat je zegt of doet. Boos zijn mag, maar zeg geen nare dingen over jouw ex tegen de kinderen.

Door de ervaringsverhalen van anderen is dit boek heel herkenbaar en leer je van mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten. Praktisch boek voor iedereen die gaat scheiden of er midden in zit!

Bekijk op Bol.com logoScheiden zonder vechten – Yolande de Best
Psychologie, paperback, 160 pagina’s, Lannoo Campus