Suske & Wiske de Musical – De Circusbaron [recensie]

Suske & Wiske De Musical - DecircusBaron Van Hoorne Entertainment

Suske & Wiske De Musical - DecircusBaron Van Hoorne EntertainmentSuske en Wiske vieren dit jaar hun 70ste verjaardag. Ter ere van dit feestelijke jaar presenteren Van Hoorne Entertainment, Music Hall en WPG Uitgevers vanaf oktober 2015 de familiemusical Suske en Wiske – De Circusbaron, met o.a. Ben Cramer. Een voorstelling vol spanning, avontuur, humor en fijne muziek die je niet meer uit je hoofd krijgt!

Hoewel ik zelf niet echt veel Suske & Wiske heb gelezen vroeger, is mijn dochter enorm fan van deze strips. Gelukkig heeft haar papa een enorme stapel strips van vroeger bewaard, dus ze kan volop genieten van deze strips. Ze stond dan ook direct te juichen toen ze hoorde dat we naar de musical Suske & Wiske De Circusbaron mochten.

Suske & Wiske de Musical – De Circusbaron

Suske & wiske de musical de circusbaron recensie review van hoorne entertainment WPG uitgeverij Music Hall Ben CramerEen groot Suske & Wiske boek staat op het podium. Dit boek speelt bij het begin van deze musical een belangrijke rol, want het verhaal komt letterlijk tot leven wanneer Suske & Wiske uit het boek tevoorschijn komen! De sfeer zit er direct goed in.
Suske & Wiske willen graag op avontuur, maar tante Sidonia heeft hele andere plannen… saaie plannen! Gelukkig voor Suske & Wiske belt Lambik al snel op met ene verontrustend telefoontje. Wanneer de kinderen met tante Sidonia bij Lambik aankomen, blijkt dat Jerom plotseling verdwenen is. Hij lijkt vrijwillig vertrokken te zijn, maar Suske & Wiske hebben al snel door dat er iets niet klopt…

De familie gaat op onderzoek uit en zo krijgen Suske & Wiske het avontuur dat ze zo graag wilden. Lambik heeft hele andere dingen aan zijn hoofd, want hij heeft een baan aangeboden gekregen als clown … ehh… circusbaron. Dat klinkt natuurlijk een stuk chiquer en belangrijker. Nietsvermoedend begint Lambik aan zijn suske en wiske de musical de circusbaron van hoorne entertainment music hall wpg uitgevers 70 jaar recensie review speellijst nieuwe baan, maar dan ontdekt hij al snel dat het circus iets te maken heeft met de verdwijning van Jerom. Uiteraard schakelt hij zijn vrienden in en zo belandt het hele gezelschap in het circus en dat wordt het meest avontuurlijke circus ooit!

Geslaagde musical voor jong en oud

Suske & Wiske de musical – De circusbaron is absoluut een uitje voor het hele gezin. Een mooie mix van avontuur, spanning en vrolijkheid! We hebben ontzettend genoten van deze voorstelling. Het circusgevoel was levensecht aanwezig en met de circusacts werd creatief omgesprongen… De grootste lachsalvo’s klonken door de zaal toen de gevaarlijke tijger – waar al heel wat over gesproken was – op het toneel verscheen!
Leuk om te zien dat er ook weer grapjes voor de volwassenen ingestopt waren. Bij de (groot)ouders deed de uitspraak “Hij was maar een clown” van de Ringmeester (gespeeld door Ben Cramer) het erg goed…
suske en wiske de musical recensie review van hoorne entertainment de circusbaron ben cramer

Meet & Greet

Het grootste feest van een voorstelling van Van Hoorne Entertainment is eigenlijk altijd de Meet & Greet. Na afloop van de voorstelling krijgen kinderen de kans om op de foto te gaan met de spelers. Jerom verraste hierbij mijn dochter totaal door even te laten zien hoe sterk hij was. Terwijl hij door de knieën ging en haar vroeg hoe ze de voorstelling vond, tilde hij haar met een grote zwaai op!

Bekijk hier onze foto’s van ons bezoek aan Suske & Wiske de Musical – De Circusbaron

Suske & Wiske de Musical – De Circusbaron is een aanrader om te bezoeken!
Kijk hier voor meer informatie en de speellijst >>>