Temple Connection van Smart Games [recensie]

Temple Connection is een nieuw spel van Smart Games. Bouw wegen en bruggen om de tempels te verbinden. 3D spel met 3 verdiepingen. 80 opdrachten, 5 moeilijkheidsgraden van Starter tot Expert. Spel voor 1 speler.

Een spelletje spelen is altijd leuk vind ik, maar ja, je hebt niet altijd iemand in de buurt die daar ook zin in heeft. Dan zijn spelletjes voor één speler ideaal en de hersenkrakers van Smart Games vind ik altijd wel erg leuk. Het duurde dan ook niet lang voordat ik aan de slag ging met Temple Connection.

Temple Connection

Een bordspel waarbij de opdracht heel simpel is: plaats twee of drie torens volgens de opdracht op de startpositie. Probeer nu de deuren van de torens met elkaar te verbinden met de stukken weg die je hebt. Extra detail: torens hebben zowel op de begane grond als op de eerste verdieping een deur/deuren. Je kunt een gelijkvloers een weg moeten bouwen, maar soms is het ook nodig een brug te bouwen. Wanneer je een opdracht met drie torens hebt, moet je zelf bedenken welke twee torens met elkaar in verbinding staan. Eén toren zal dus met beide andere torens in verbinding staan. Welke dat is? Dat moet je zelf uitzoeken. Net zoals de wegen om dat voor elkaar te krijgen.

Moeilijkheidsgraad

Bij het spel zit een boekje met daarin maar liefst tachtig opdrachten. Het is echt een spel voor het hele gezin, want de spellen lopen op in moeilijkheidsgraad. De Starter op drachten zijn overzichtelijk en je hebt niet veel wegen nodig om tot de oplossing te komen. Steeds Temple Connection Smart Games Educatief Spel recensie review hersenkrakers verbinden opdrachten oplossing zomervakantie brein starter junior expert master wizard spellen spelletjeswordt het een stapje lastiger. Lukt het jou om via de Junior, Expert en Master opdrachten uiteindelijk de Wizard spellen op te lossen?

Om er even in te komen besloot ik met ede eerste opdracht te beginnen. Al snel bleek dat ik veel te moeilijk zat te denken voor een starter-spel. Waar ik wegen probeerde te maken met meerdere verbindingsstukken, bleek ik aan eentje voldoende te hebben. Daarna was ook de volgende spel zo klaar. Stukje verder maar in het boekje… Dat bleek beter te gaan, want nu moest ik echt wel lekker puzzelen om tot een oplossing te komen. Af en toe een tikje frustrerend wanneer een opdracht steeds net niet lukt, maar de aanhouder wint… (hoop je dan 😉 ) Temple Connection zal zeker mee gaan met de zomervakantie, zodat ik ook daar af en toe even lekker mijn brein aan het werk kan zetten.

Bekijk op Bol.com logoTemple Connection
Educatief spel, 1 speler, 7+, Smart Games