TipToi Spel De Engelse Detective [recensie]

TipToi Spel De Engelse Detective Ravensburger Bordspel recensie review 6+

TipToi Spel De Engelse Detective Ravensburger Bordspel recensie review 6+ TipToi Spel De Engelse Detective
Wie vangt de gekke Professor Mad! Als Engelse detectives proberen de spelers gezamenlijk de chaos die professor Mad probeert te creëren tegen te houden terwijl ze een nieuwe taal leren.

Al eerder kon je recensies van andere TipToi producten lezen op WijTestenHet.nl en dit TipToi Spel De Engelse Detective Ravensburger Bordspel recensie review 6+ keer gaan wij aan de slag met het TipToi Spel De Engelse Detective. Wij hebben de starterset inclusief TipToi Stift, maar je kunt ook het spel alleen aanschaffen als je al een pen in huis hebt.

TipToi Spel De Engelse Detective

Ik heb nu al meerdere TipToi producten in huis, maar dit spel behoort toch wel tot mijn favoriet. Dit komt voornamelijk doordat het hier om een bordspel gaat. Doel van het spel is de boosaardige professor Mad tegen te houden. Alle spelers strijden gezamenlijk om deze boef te stoppen, maar – wanneer de spelers winnen – wordt er ook gekeken wie de beste speler was. Tijdens dit spelletje leren kinderen spelenderwijs Engels. Dankzij het interactieve systeem is het bordspel elke keer weer anders!

TipToi Spel De Engelse Detective Ravensburger Bordspel recensie review 6+ Het spel spelen

Wanneer het bordspel klaar ligt, speel je het spel eigenlijk steeds aan de hand van de instructies van de TipToi Stift. Je selecteert de spelers die mee doen, en de pen vertelt waar je de drie ringen als eerste moet plaatsen. Ook geeft de pen de spelers elke keer aan hoeveel stapjes je vooruit mag op het speelbord. Wanneer een speler bij een locatie met een ring komt, moet hij of zij een opdracht vervullen. Daarvoor pak je het bordje van de locatie en tip je het informatiesymbool aan op deze kaart. Je krijgt dan de opdracht te horen van de pen. Klaar voor je opdracht? Tip dan op “Go” en de opdracht start.

De opdrachten zijn uiteraard in het Engels. Om een kluis te kraken moet je de juiste TipToi Spel De Engelse Detective Ravensburger Bordspel recensie review 6+ getallencombinatie invoeren, een bom ontmantel je door de juiste kleur draden door te knippen en in de speelgoedwinkel moet je het juiste speelgoed kleuren. Maar om alles een beetje spannder te maken, moet je ook nog strijden tegen de tijd!

De eerste keer speelde ik TipToi Spel De Engelse Detective met mijn dochter. Wij vonden het allebei een erg leuk spel en inmiddels is het ook al gespeeld met vriendinnetjes. Het spel wordt regelmatig weer erbij gepakt en is helemaal goed gekeurd door de kinderen.

TipToi Spel De Engelse Detective
Bordspel, interactief, 6+, Ravensburger