Elke week een lijstje [recensie]

Elke week een lijstje invulboek dagboek invuldagboek geluksdagboek Mus Creatief BBNC geluksmomentjes energie sfeervol positiviteit positief beginnen document waardevol foto’s teksten recensie review

‘Elke week een lijstje’ is een boek dat je leven gaat veranderen. Bekijk het eens van de zonnige kant: maak elke week van het jaar in opdracht een lijstje van alle mooie, leuke, fantastische, krachtige, diepzinnige, natuurlijke en creatieve dingen om je heen en ontdek schoonheid op plekken waar je niet had gedacht het te kunnen vinden! Zo wordt elke week van het komende jaar doordachter en diepzinniger. Vul lijstjes in over je favoriete vrijetijdsbestedingen, plekken om te ontspannen, gezonde snacks, guilty pleasures, mooiste films, beste aankopen ooit, favoriete boeken, goede eigenschappen (van jezelf en van anderen), de beste cadeaus, de mooiste momenten van je leven, woorden die je een warm gevoel geven, dingen waar je energie van krijgt en nog veel meer!

Weer een invulboek waar je een lange tijd zoet mee bent: een jaar om precies te zijn. Maar in dit boek hoef je niet dagelijks te schrijven, maar heb je een week de tijd voor één lijstje. Zelf wil ik begin januari beginnen in dit boek, maar dat is absoluut geen must. Je kunt op elk moment instappen. Begin dan bij het lijstje dat hoort bij het weeknummer waar je op dat moment in zit. Zo lopen de lijstjes met de seizoenen mee.

Elke week een lijstje

Wie op dit moment zou beginnen met Elke week een lijstje zou dus beginnen bij Lijstje 49 (het is immers week 49). Hierin wordt gevraagd om op te schrijven wat jij de lekkerste geuren vindt. Er is voldoende opschrijfruimte bij elke vraag, zodat jij je lijstje zo kort of lang kunt maken als dat jij wilt. Ook kun je erbij schrijven waarom je die dingen op je lijst hebt gezet.
Elke week een lijstje invulboek dagboek invuldagboek geluksdagboek Mus Creatief BBNC geluksmomentjes energie sfeervol positiviteit positief beginnen document waardevol foto’s teksten recensie review Andere vragen die in het boek voorbijkomen zijn bijvoorbeeld:
Maak een lijst van je dagelijks geluksmomentjes.
Wat zou je aan de wereld veranderen.
Schrijf op waar je goed in bent.

Naast de lijstjes die je moet invullen, is er ook voldoende aandacht besteed aan de sfeer van het dagboekje. Mooie, sfeervolle foto’s en positieve teksten zorgen voor inspiratie en rust. Maar ook de actiepunten die aansluiten bij je lijstje, zorgen ervoor dat je over dingen gaat nadenken. Leuk boek waarin je bewust tijd neemt voor de mooie momenten in je leven. En na een  jaar? Dan heb je een schitterend en waardevol document om al die momenten nog eens te herbeleven!

Elke week een lijstje
Invuldagboek, MUS Creatief / BBNC