Wraakzusters: Spannend van begin tot eind [recensie]

Wraakzusters Machteld van Zalingen Aerial Media CompanyVier studenten zijn een weekend samen op stap. Ze mogen gebruik maken van het vakantiehuis van de ouders van een van hen op de Veluwe. Onder invloed van drank en drugs besluiten ze een hoertje in te huren. De stemming verandert abrupt als een van de jongens in alle opwinding per ongeluk de jonge vrouw doodt. Drie jonge meisjes zijn op datzelfde moment getuige van de moord op het hoertje. Peter-Paul, de dader, weet niet dat hij gezien is en besluit samen met zijn vrienden het lichaam weg te werken. De studenten komen overeen om te zwijgen over hun daad, maar de drie meisjes ook. Vijftien jaar later komt Peter-Paul door een auto-ongeluk om het leven. De begrafenis vormt de aanleiding voor Juliet om terug te keren naar haar geboortegrond en het verleden af te sluiten.

Wraakzusters begint op de langste dag van het jaar in 1993. Een korte introductie over een gebeurtenis dat zich jaren geleden afspeelde. Het zorgt ervoor dat je als lezer direct in het verhaal wordt gezogen en je vastbesloten bent om er achter te komen wat er precies is gebeurd. Na dit voorval – waar alles om draait in dit boek – neem je een sprong in de tijd en beland je in het jaar 2007. Zo veel jaren vervlogen, maar nog altijd neemt deze ene gebeurtenis een belangrijke plaats in het leven van een aantal mensen.

Wraakzusters

Het verhaal is vlot geschreven en wordt beschreven vanuit verschillende personages, maar het leven Juliet staat daarin het meest centraal. Ondanks de belichting vanuit verschillende personages is Wraakzusters een heel duidelijk verhaal. De problemen die de meiden hebben met het verzwijgen van een moord zorgt wordt realistisch beschreven. Het is niet meer dan logisch dat ze nog altijd met deze gebeurtenis in hun hoofd zitten. Al snel komen de meiden er achter dat de begrafenis van Peter-Paul niet de rust brengt waar ze op hopen. De dood van Peter-Paul zorgt ervoor dat de meiden een andere kijk hebben op de gebeurtenissen van vijftien jaar geleden. Ze besluiten te onderzoeken of alles wel zo gegaan is als zij denken, maar al snel blijkt dat niet iedereen daar blij mee is…
Weten de meiden de waarheid boven tafel te krijgen en lukt het Juliet om haar verleden een plek te geven?

Wraakzusters is van begin tot eind spannend en Machteld van Zalingen weet je tot het einde te boeien en komt met een verrassend plot!

Wraakzusters – Machteld van Zalingen