456 dingen om te tekenen [recensie]

456 dingen om te tekenen creatief tekenen kleuren recensie opdrachten BBNC cadeau boek

Zin om te tekenen, verven, krijten, kleien, knippen of plakken – maar je hebt geen inspiratie? Wanhoop niet! Hier zijn ‘456 dingen om te tekenen’, het langverwachte vervolg op ‘444 dingen om te tekenen’! Dit boek brengt je altijd en overal op creatieve ideeën. Ook is het erg leuk om iets tekenen waar je zelf nevernooitniet aan zou denken. En dat dan maar liefst 456 keer! Het boek is uitgevoerd met extra dik papier, waarop je met elk materiaal uit de voeten kunt. Van afvoerputje tot zolderkamer, de 456 ongebruikelijke opdrachten zullen je creativiteit tot ongekende hoogte brengen!

Zin om eens lekker creatief aan de slag te gaan, maar heb je geen inspiratie? Wanneer je 456 dingen om te tekenen in huis hebt, overkomt je dat niet meer. Een dik boek boordevol tekenopdrachten waar je helemaal zelf je eigen invulling aan kunt geven. Eigenlijk dekt de titel 456 dingen om te tekenen recensie opdrachten boek werkboek BBNC cadeau creatiefde lading van dit boek niet, want je kunt ook verven, kleuren, knippen, plakken… Eigenlijk alles wat je maar wilt! De makers van 456 dingen om te tekenen hebben rekening gehouden met creatieve geesten die meer willen dan tekenen. Het boek is uitgevoerd met extra dik papier, zodat het bestand is tegen allerlei creatieve uitspattingen en materialen. Stiften drukken niet door en ook lijm of verf is geen probleem voor dit papier!

456 dingen om te tekenen

De cover van 456 dingen om te tekenen straalt door zijn eenvoud. Maar wellicht heb je nu niet direct een idee wat je kunt verwachten. Daarom zal ik enkele voorbeelden geven van de tekenopdrachten die in dit boek staan.
Wat dacht je van:
De griezelbus, een locomotief of krentenbollen. Maar ook opdrachten die op meerdere manieren uit te leggen zijn, zoals een vervelende mededeling en een open deur. Kies je letterlijk voor een deur die open staat of ga je met het spreekwoord aan de slag? Of krijg je opeens nog een heel ander briljant idee?

Sommige opdrachten beslaan één pagina, soms heb je er slechts een halve of een kwart pagina voor. Dat laatste is overigens niet zonder reden. Zo vindt je een strandwandeling en een boswandeling op één pagina. Maar ook een dame blanche en carte blanche delen samen een bladzijde.

Uitdaging en ontspanning

456 dingen om te tekenen creatief bbnc cadeau kleuren tekenen volwassenen

De Griezelbus

456 dingen om te tekenen zorgt voor heel wat creatieve uitdagingen en voor vele uurtjes ontspanning! Ik vind het heerlijk om door het boek te bladeren en dan een opdracht uit te zoeken. Maar ook is het superleuk om gewoon op een willekeurige pagina het boek open te slaan en daarmee aan de slag te gaan. Voorlopig is dit boek nog niet vol, maar als je eenmaal alle opdrachten hebt gedaan, heb je een schitterend creatief werkboek waar je keer op keer van kunt genieten wanneer je het doorbladert!

Bekijk op Bol.com logo456 dingen om te tekenen
Tekenen & schilderen, paperback, BBNC uitgeverij