999 vragen aan jezelf – Deel 2 [recensie]

999 vragen aan jezelf Deel 2 999 vragen aan je partner BBNC afbeelding vlek hilarische antwoorden bezigheid terugkijk kies opdrachten invulboekje cadeau kado vraagstelling amusant compact leeslint nieuwsgierig onzinnig serieus grappig creatief confronterend afwisseling variatie diagram recensie review

999 vragen aan jezelf is terug, EN HOE! 999 kersverse, splinternieuwe, nog nooit eerder gestelde vragen aan jou, jezelf en jij! Verwerf nieuwe inzichten, reflecteer, kijk vooruit, spreek wensen uit, vraag feedback, geef jezelf cijfers – er is niets leukers dan bezig zijn met jezelf. Het enorme succes van 999 vragen aan jezelf is hiervan het levende bewijs.
In 999 vragen aan jezelf DEEL II word je wederom onderworpen aan een ongekend vragenvuur. Er zijn open vragen, ja-nee-vragen, dilemma’s, drie-dingen-vragen, testen, diagrammen, we halen alles uit de kast om jou nog meer zelfkennis te verschaffen.

999 vragen aan jezelf Deel 2 999 vragen aan je partner BBNC afbeelding vlek hilarische antwoorden bezigheid terugkijk kies opdrachten invulboekje cadeau kado vraagstelling amusant compact leeslint nieuwsgierig onzinnig serieus grappig creatief confronterend afwisseling variatie diagram recensie review Recensie:
Deel 2 van de serie 999 vragen aan jezelf. Een leuk invulboekje voor jezelf met nieuwe vragen. Gevarieerde vraagstellingen zorgen er voor dat je op een vermakelijke manier over jezelf na gaat denken. Nieuwsgierig geworden naar het eerste deel? Lees onze recensie over deel 1 dan hier.

999 vragen aan jezelf – Deel 2

Leuk nieuws! 999 vragen aan jezelf is terug! Splinternieuwe vragen aan jezelf en over jezelf. Zowel serieuze vragen als onzinnige, grappige of creatieve vragen. Soms confronterend, maar in te vullen naar alle eerlijkheid. Niemand die jou beoordeelt of een cijfer geeft, behalve misschien jij zelf. Een leuke afwisseling met open vragen die je bijvoorbeeld in een tekstballon of grafiek moet invullen. Er zijn open vragen, ja/ nee vragen, testen, diagrammen, etc. Genoeg variatie dus.

Wanneer je deze vragen invult, krijg je nog meer zelfkennis en inzicht én een gebruiksaanwijzing van jezelf voor anderen. Het is enig om eens goed over jezelf na te denken.  Er is wel één punt:  je moet antwoorden en je moet kiezen!

Mijn ervaring

Het boekje heeft een handig compact formaat. Je kunt het daarom makkelijk overal mee naar toe nemen, waardoor je het elke vrije minuut van de dag in zou kunnen vullen. Er zit een bruinachtige wikkel om het boekje. Zelf vond ik dit wat onhandig omdat het er snel af gaat, maar het is wel creatief verzonnen. In het boekje zelf zit een zwarte leeslint. Erg handig om snel terug te vinden waar je bent gebleven. Hoewel je in dit boekje overal kunt beginnen.

999 vragen aan jezelf Deel 2 999 vragen aan je partner BBNC afbeelding vlek hilarische antwoorden bezigheid terugkijk kies opdrachten invulboekje cadeau kado vraagstelling amusant compact leeslint nieuwsgierig onzinnig serieus grappig creatief confronterend afwisseling variatie diagram recensie review De binnenkant van het boek heeft witte pagina’s met de kleuren oranje en zwart waarbij een vrolijk ruitjesmotief een kader vormt aan de buitenkant van de bladzijdes. Het is overzichtelijk en er is genoeg invulruimte, zelfs om er nog wat extra’s bij te schrijven. Tevens is het lettertype duidelijk leesbaar.

Aan het begin van het boek staat een invulregel aan wie je het wil nalaten. Zelf vond ik dat wel meteen een beetje ‘zwaar’. Maar al snel volgen de luchtige en grappige vragen dus dat was snel vergeten. Het verschil ik vraagstelling is gevarieerd en daarom erg amusant om in te vullen.

“Wat zie jij in de afbeelding/vlek” vragen vond ik erg leuk. Dat kan natuurlijk van alles zijn. Ik vond het ook leuk om te weten wat anderen hierin zagen. Dat levert soms hilarische antwoorden op. Het is een leuke bezigheid en ik vraag me dan ook af hoe ik hier over tien jaar op terug kijk en of mijn antwoorden dan veel anders zijn. Ook de kies- opdrachten vond ik erg leuk. Je kunt dan tussen twee antwoorden kiezen, bijvoorbeeld: appelmoes of appelstroop, zomer of winter, winkel of webshop. Eén vraag vond ik echter heel vreemd: ‘mensenbloed drinken ja of nee’.

Kortom: een vermakelijk invulboekje voor de gure, koude herfst- en wintermaanden. Ook erg leuk om cadeau te doen aan iemand.

Leuk om te weten: naast de vragen aan jezelf is er ook een invulboek 999 vragen aan je partner.

999 vragen aan jezelf – Deel 2