After 1 Hier begint alles… [recensie]

Het meisje en de badboy: een droom komt uit…

De achttienjarige Tessa Young heeft haar vriendje en overbezorgde moeder achtergelaten om te gaan studeren aan de universiteit van Washington. Dit had ze al jaren gepland en ook de rest van haar toekomst lijkt al helemaal vast te liggen. Maar dan ontmoet ze Hardin. Hij is onaardig en zit onder de tattoos en piercings.

Hardin weet een grote passie in Tessa naar boven te halen, al probeert ze zich daar nog zo hard tegen te verzetten. Ze leert zijn wilde en romantische kant kennen en wordt gedwongen een keuze te maken tussen haar vertrouwde jeugdvriendje Noah, en een toekomst die spannend, nieuw en onbekend is.

After 1 Hier begint alles is het eerste deel van een vijfdelige boekenreeks van Anna Todd. Omdat ik nieuwsgierig was naar de hele serie, kocht ik in één keer de gehele reeks.

After 1 Hier begint alles

De achttienjarige Tessa Young gaat studeren en omdat ze niet in de buurt van de universiteit woont, gaat ze ook op kamers daar. Wanneer ze daar aan komt blijkt dat ze de kamer deelt met Steph. Een meisje met felgekleurd rood haar. En ze ontmoet Hardin: een jongen vol tatoeages en piercings. En hoewel de twee niet meer van elkaar kunnen verschillen, lijkt er toch een bepaalde aantrekkingskracht tussen de badboy en het nette meisje…

After 1 Hier begint alles Anna Todd meisje badboy droom achttienjarige vriendje overbezorgde moeder studeren universiteit Washington jaren toekomst onaardig tattoos piercings passie verzetten wilde romantische kant gedwongen keuze jeugdvriendje toekomst spannend nieuw onbekend After deel boekenreeks nieuwsgierig serie reeks buurt kamers felgekleurd jongen tatoeages verschillen aantrekkingskracht nette meisje idee tempo uitgelezen gewaarschuwd leeservaring gevoelens innerlijke strijd toonbeeld geweldig vriendje opvliegend karakter meid liefdevolle preutse ruzies problemen erotische roman zoetsappige romantiek stoere gast steamy seksscenes mening verbeelding ongemakkelijk lezen naadloos karakter boekenreeks verslavend stel Boekerij Al snel bleek dat het een goed idee was om in één keer alle delen van de After boekenreeks aan te schaffen. Want zodra ik begon met lezen, wilde ik het boek niet meer weg leggen, waardoor de boeken in rap tempo werden uitgelezen. Je bent dus gewaarschuwd wanneer je begint met deze serie.

Hoewel Tessa thuis een vriendje heeft, krijgt ze langzaam gevoelens voor Hardin. Een innerlijke strijd volgt, want deze stoere jongen is niet bepaald het toonbeeld van een geweldig vriendje. Hij heeft een opvliegend karakter, duikt met elke meid in bed die maar wil en is staat niet bekend om zijn liefdevolle karakter. Toch heeft hij zijn zinnen gezet op het preutse meisje. En zij kan de verleidingen van deze badboy niet weerstaan. Eén ding is al snel duidelijk: de twee kunnen niet lang bij elkaar zijn, zonder dat er ruzies of problemen volgen.

After is een erotische roman en dat is te merken. Geen zoetsappige romantiek, want da past niet bij deze stoere gast. Steamy seksscenes die – naar mijn mening – goed verwoord zijn. Ze laten niets aan de verbeelding over, maar het is zeker niet zo dat het ongemakkelijk wordt om te lezen. Het sluit naadloos aan bij het karakter van Hardin.

Toen dit eerste deel uit was, ging ik dus meteen door met het tweede deel, omdat de boekenreeks echt wel een tikkeltje verslavend is. Want je wilt gewoon weten hoe het verder gaat met dit bijzondere stel!

After 1 Hier begint alles – Anna Todd
Erotische roman, paperback, 536 pagina’s, Boekerij