After 5 Before Nooit meer zonder [recensie]

After 5 Before Nooit meer alleen dramatische relatie wervelwind meegesleurd stem voor tijdens na gebeurtenissen veranderen ontmoetingen intrigerende man geweldige vrouw complete After serie deel bestellen boekenreeks complete set spoiler persoonlijk toevoegen verhalen uitgediept delen voordat tijdens nadat personages verleden hoofdstuk meerwaarde stukje tekst serie moeite lezen herhaling overwegen principe voorstellen knagende boekenwurmstemmetje serie compleet erotische roman Boekerij Anna Todd

De dramatische relatie van Hardin en Tessa werd een wervelwind waar iedereen om hen heen in meegesleurd werd. Nu krijgen die anderen een stem – voor, tijdens en na de gebeurtenissen in de After-serie. Daarnaast deelt Hardin zijn versie van zijn eerste ontmoetingen met Tessa, en dat zal veranderen wat je dacht te weten over deze intrigerende man en de geweldige vrouw die van hem houdt.

Toen ik de complete After serie aanschafte, heb ik wel even nagedacht of ik ook dit laatste deel zou bestellen of niet. Maar goed… Wanneer je een boekenreeks in huis haalt, wil je natuurlijk ook de complete set hebben. Dus ik sloot mijn After serie af met deel vijf: Before.

After 5 Before Nooit meer zonder

Oké… om maar meteen te beginnen met een spoiler: persoonlijk vond ik Before niet veel toevoegen aan de boekenreeks After. Je leest er veel verhalen die je allemaal al kent, maar hier en daar iets meer uitgediept. Het boek is opgedeeld in drie delen: Voordat, After 5 Before Nooit meer alleen dramatische relatie wervelwind meegesleurd stem voor tijdens na gebeurtenissen veranderen ontmoetingen intrigerende man geweldige vrouw complete After serie deel bestellen boekenreeks complete set spoiler persoonlijk toevoegen verhalen uitgediept delen voordat tijdens nadat personages verleden hoofdstuk meerwaarde stukje tekst serie moeite lezen herhaling overwegen principe voorstellen knagende boekenwurmstemmetje serie compleet erotische roman Boekerij Anna Todd Tijdens en Nadat.

Bepaalde personages uit het verleden van Hardin krijgen een apart hoofdstuk in het Voordat stuk. Neem bijvoorbeeld Natalie, Molly en Melissa. Persoonlijk vond ik hier weinig extra meerwaarde aan zitten. Tijdens en Nadat bevatten verhalen die iets meer uitgediept zijn. Je leest ze aan de hand van een stukje cursief gedrukte tekst uit de serie. Daarna volgt een wat uitgebreider verhaal, maar veel stukken vond ik niet echt de moeite van het lezen waard. Veel herhaling dus.

Wil je de hele Anna Todd’s After boekenreeks aanschaffen dan kun je overwegen om het bij de eerste vier delen te houden. Je mist in principe dan niets. Maar ik kan me ook voorstellen wanneer dat knagende boekenwurmstemmetje tegen je zegt dat nu de serie niet compleet is…

After 5 Before – Anna Todd
Erotische roman, paperback, 336 pagina’s, Boekerij