Alles is onderhandelbaar [recensie]

Alles is onderhandelbaar Meg Myers Morgan actie ondernemen humor zelfspot huisjes vrouwen vergeten proberen praktijk navigeren verlangens verwachtingen eisen must-read ambitieuze vrouwen adviezen casestudy’s anekdotes humoristische wereld onderhandelen weinig verandering vragen leeuwin schrijfstijl hulpboek prettig voorbeelden leven auteur herkenbaar alles-behalve-saai tempo motiveert slag tips recensie review

In Alles is onderhandelbaar spoort Meg Myers Morgan lezers aan om nú actie te ondernemen. Met humor en de nodige zelfspot is Morgan niet bang tegen heilige huisjes aan te schoppen; vrouwen moeten vergeten te proberen “alles te hebben’, want de praktijk leert dat dat niet zal lukken. In plaats daarvan raadt zij aan om slim te navigeren tussen de verlangens, verwachtingen en eisen van het leven.
Alles is onderhandelbaar is een must-read voor ambitieuze vrouwen. Boordevol adviezen aan de hand van casestudy’s en grappige anekdotes, humoristisch verteld.

Vrouwen zijn prima in staat om goed te onderhandelen. Alleen doen ze dit te weinig voor zichzelf. Tijd om daar verandering in te brengen!

Alles is onderhandelbaar

Alles is onderhandelbaar Meg Myers Morgan actie ondernemen humor zelfspot huisjes vrouwen vergeten proberen praktijk navigeren verlangens verwachtingen eisen must-read ambitieuze vrouwen adviezen casestudy’s anekdotes humoristische wereld onderhandelen weinig verandering vragen leeuwin schrijfstijl hulpboek prettig voorbeelden leven auteur herkenbaar alles-behalve-saai tempo motiveert slag tips recensie reviewEen boek die met humor je de ogen opent en in vijf stappen laat zien dat het echt niet zo moeilijk is om te vragen wat je wilt. Geschreven met het idee dat vrouwen te vaak niet onderhandelen voor zichzelf. Voor een ander komen ze als een leeuwin op, maar vergeten vaak zichzelf.

Wat direct opvalt als ik begin te lezen is de schrijfstijl. Heerlijk leesvoer. Het voelt niet als een hulpboek, maar leest gewoon prettig weg. Geen belerende toontjes, geen dingen die je moet. Maar met leuke voorbeelden uit het leven, laat de auteur met humor en zelfspot zien hoe je kunt bereiken wat je wilt.

Het fijnste aan dit boek is dat er voor iedereen wel wat herkenbaars in zit. Doordat het boek alles-behalve-saai is, lees je het ook in rap tempo uit. Het motiveert je om zelf aan de slag te gaan met de gegeven tips.

Alles is onderhandelbaar – Meg Myers Morgan
Nederlandse boeken, paperback, 304 pagina’s, Karakter Uitgevers