Als het winter wordt [recensie]

Het is ijskoud en er is een dikke laag sneeuw gevallen. De winter is begonnen. In dit kartonboek met flapjes ontdek je wat dieren doen als het winter wordt!
Kun je het spoor van een haas in de sneeuw herkennen? Hoe ziet het holletje van een muis eruit? Waar verstoppen lieveheersbeestjes zich, of vleermuizen? En wat gebeurt er met vissen als er ijs ligt?

Een heerlijk boek met prachtige prenten en leuke verrassende flapjes. Het is een winterverhaal over dieren. Wat zowel leuk als leerzaam is. Een boek wat vaker gepakt gaat worden door het kind.

Als het winter wordt

Een leuk winterverhaal aangevuld met flapjes. Het boek omschrijft het dierenleven in de Als het winter wordt Thomas Müller flapjesboek De Vier Windstreken tekeningen leerzaam dieren winterlandschap voetsporen vogels vos hert eekhoorn kinderhandje samenlezen recensie review winter. Op iedere bladzijde is een prachtige tekening te zien met een winterlandschap en een stukje verhaal over deze plaat. Het kind leert ondertussen welke voetsporen bij welke dieren horen en omschrijft tevens wat het dier eet of hoe de vacht er in de winter uitziet. Onze zoon vond het erg leuk om de flapjes open te maken en dan vooral van de holletjes waar de dieren in slapen tijdens de koudste maanden. Wel vond hij het jammer dat het meeste verteld wordt over vogels. Hij had graag nog iets meer flapjes gezien van bijvoorbeeld de vos, hert of eekhoorn. Toch is een boek met flapjes altijd erg leuk om te openen. De flapjes in dit boek gingen ook prima open door een kinderhandje, zodat het een echt ‘samenlees’ boek wordt.

Een erg leuk prentenboek met flapjes om te openen. Een boek om heerlijk samen te lezen!

Als het winter wordt – Thomas Müller
Flapjesboek, hardcover, 16 pagina’s, De Vier Windstreken