Bloedlijn [recensie]

Bloedlijn Machteld van Zalingen Crime Compagnie scoutingkamp vriend hulp politie rechercheur onderzoek collega’s vrijwillig verdwenen vermissing loslaten tegenstander spoorloos niemand zoektocht zaak vermoeden proloog alert hand plek moment wisselingen boek locaties periodes gedachten volgen puzzelstukjes samenvoegen lastig leeservaring wisselingen plaats perspectief ingezogen samen verhalen moment bloedstollend moeite verhaallijnen einde gekozen recensie review thriller

Wanneer de achttienjarige Emma na een scoutingkamp niet terugkeert, roept haar vriend de hulp van de politie in. Rechercheur Manon Dijkgraaf start een onderzoek. Hoewel haar collega’s denken dat Emma vrijwillig is verdwenen, kan Manon de vermissing niet loslaten. Maar dan stuit ze op een onverwachte tegenstander…

Een achttienjarig meisje blijkt na een scoutingkamp spoorloos verdwenen te zijn. Niemand heeft een idee waar ze is. Rechercheur Manon Dijkgraaf start een onderzoek, maar merkt al snel dat hier meer gaande is. Tijdens haar zoektocht wordt duidelijk dat de zaak groter is dan ze ooit had kunnen vermoeden.

Bloedlijn

Bloedlijn Machteld van Zalingen Crime Compagnie scoutingkamp vriend hulp politie rechercheur onderzoek collega’s vrijwillig verdwenen vermissing loslaten tegenstander spoorloos niemand zoektocht zaak vermoeden proloog alert hand plek moment wisselingen boek locaties periodes gedachten volgen puzzelstukjes samenvoegen lastig leeservaring wisselingen plaats perspectief ingezogen samen verhalen moment bloedstollend moeite verhaallijnen einde gekozen recensie review thrillerBloedlijn begint met een proloog die je meteen alert maakt. Hier is wat aan de hand, maar wat? Daarna lees je verder en speelt het verhaal zich op een andere plek en moment plaats. Die wisselingen zul je gedurende het hele boek houden. Hoewel er steeds wel locaties en periodes staan aangegeven, moet je echt wel je gedachten erbij houden om het goed te volgen. En al lezend probeer je in je hoofd de puzzelstukjes samen te voegen. Maar dat blijkt lastig te zijn!

Hoewel de wisselingen van plaats en perspectief wisselen, wordt je als lezer het verhaal wel echt ingezogen. Want je voelt aan alles dat de verhalen ergens samen moeten komen. Maar dat moment laat op zich wachten, waardoor er een aantal bloedstollende momenten ontstaan. De ontknoping laat lang op zich wachten, maar is absoluut de moeite waard. Wat heeft Machteld van Zalingen de verhaallijnen mooi bij elkaar gebracht. En als lezer kon ik het boek tevreden dichtslaan, want wat heeft ze een mooi einde gekozen! Bloedlijn maakt mij nieuwsgierig naar andere boeken van deze auteur.

Bloedlijn – Machteld van Zalingen
Thriller, paperback, 300 pagina’s, Crime Compagnie