Blood and Ash 2 : Rijk van vlees en vuur [recensie]

Blood and Ash 2 Rijk van vlees en vuur Jennifer L. Armentrout Bloed en As Zoemer & Keuning boek lezen schitterend exemplaar recensie handen uitvoerig bekijken kanten mooi gouden pagina randen sparkel fanarts boekenlegger limited edition deel meningen verdeeld geweldig tegenvallen verwacht persoonlijk gecharmeerd genre steamy scenes aanwezig boventoon relatie expliciet escapades fantasy romance new adult dochter trappelen seksscenes gebeurtenis recensie review

Alles wat Poppy ooit voor waar heeft aangenomen, blijkt een leugen – zelfs de man van wie ze hield. Er is een oorlog op komst en Poppy zit er middenin. De koning wil haar gebruiken om een boodschap over te brengen, de afvalligen willen haar dood, de wulven worden onvoorspelbaarder en haar krachten nemen alleen maar toe, waardoor de Atlantiërs bang voor haar worden. Er staat meer op het spel dan ooit tevoren…

Blood and Ash 2 Rijk van vlees en vuur Jennifer L. Armentrout Bloed en As Zoemer & Keuning boek lezen schitterend exemplaar recensie handen uitvoerig bekijken kanten mooi gouden pagina randen sparkel fanarts boekenlegger limited edition deel meningen verdeeld geweldig tegenvallen verwacht persoonlijk gecharmeerd genre steamy scenes aanwezig boventoon relatie expliciet escapades fantasy romance new adult dochter trappelen seksscenes gebeurtenis recensie review Recensie:
Een boek is om te lezen, maar wat een schitterend exemplaar is dit! Ik ontving het tweede deel van de Bloed en As serie ter recensie, Maar het eerste wat je doet zodra je het boek in handen hebt, is het uitvoerig bekijken van alle kanten. De cover vind ik al heel erg mooi, de gouden pagina randen zijn echt schitterend om te zien. Er zit zelfs een lichte sparkel hier en daar. Vervolgens tref je binnenin het boek twee schitterende fanarts aan. En de bijpassende boekenlegger maakt deze limited edition natuurlijk helemaal af.

Rijk van Vlees en Vuur

Het tweede deel in de Blood and Ash serie. De meningen over het verhaal zijn verdeeld. Sommige vinden het echt geweldig, anderen vinden het tegenvallen. Ik denk dat dit vooral ook ligt aan het feit wat je er van verwacht. Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van het boek.
Fantasy is niet mijn favoriete genre, dus ik was benieuwd of ik deze dikke pil wel een beetje makkelijk door zou komen. Het eerste stuk komt het verhaal langzaam op gang vind ik. Er gebeurd eigenlijk net te weinig om je als lezer actief te houden. Maar naarmate het verhaal vordert, komt er meer vaart en is het boek lastig weg te leggen. De relatie tussen Casteel en Poppy maakt dat ik het verhaal fijn vind om te lezen.
Je krijgt als lezer veel te lezen over de relatie van Poppy en Casteel. En dat wordt soms expliciet beschreven, dus je moet het niet erg vinden om deze steamy escapades te lezen. Het verhaal is dus een mix van fantasy en romance, waarbij de romance sterk in de meerderheid is.

Mijn dochter is wel een echte fan van fantasy en staat te trappelen om het boek te lezen. Maar voor de jongere lezer is het dus wel prettig om te weten dat seksscenes zo beschreven staan dat het lijkt alsof je het voor je ziet gebeuren. En voor sommigen zal dit wellicht iets too much zijn.

Deel twee eindigt weer op een bijzondere gebeurtenis en dus sta je als lezer te trappelen om direct door te gaan in het derde deel van deze boekenreeks.

Blood and Ash 2: Rijk van vlees en vuur – Jennifer L. Armentrout
Fantasy, paperback, 640 pagina’s, Zomer & Keuning