Het boek voor meisjes met lef [recensie]

Het boek voor meisjes met lef Caroline Paul Lifestyle Pepper Books avontuur grenzen verleggen recensie review

Deskundigen roepen al jaren dat kinderen meer buiten moeten spelen en dat ouders hen niet zo moeten betuttelen. Caroline Paul richt zich in dit boek specifiek tot jonge vrouwen. Zij stimuleert hen om grenzen op te zoeken en er dan, met beleid, overheen te gaan. ‘Jezelf uitdagen is essentieel voor een leven vol opwinding, zelfvertrouwen en plezier,’ stelt Paul in haar voorwoord. In dit boek laat ze zien hoe je het leven stoer tegemoet kunt treden aan de hand van leuke illustraties, ervarings-avonturen en moderne heldinnen, onder wie het Nederlandse zeilmeisje Laura Dekker.

Hoewel de titel wellicht doet vermoeden dat dit echt een boek is voor de beginnende tieners, is dit absoluut niet het geval. Nou ja, de meiden kunnen er in de toekomst zeker wel wat aan hebben en jij als ouder kan er nu wellicht al wel wat van meepikken… Het boek voor meisjes met lef is gericht op jonge vrouwen. De verhalen in dit boek dagen hen uit om hun grenzen op te zoeken en dan net die stap verder te doen… Alles met beleid natuurlijk, want we willen geen (grote) ongelukken.

Het boek voor meisjes met lef

Het boek voor meisjes met lef Caroline Paul Lifestyle Pepper Books avontuur grenzen verleggen recensie review Er is veel te lezen in dit boek, maar Het boek voor meisjes met lef zet jezelf ook aan het werk. Leg de lat net iets hoger dan normaal, begeef je eens buiten je comfort zone en doe de dingen waarvan je stiekem altijd al hebt gedroomd, maar nooit durfde… Om je te helpen met alle beslissingen staan er diverse opdrachten in om te maken. Laat je inspireren door anderen, maar neem twijfels ook weg door bijvoorbeeld een stroomschema te maken. Door de risico’s en angsten op papier te zetten en jezelf een aantal simpele vagen te stellen, leer je makkelijker een weloverwogen keuze te maken. Wordt je alleen tegengehouden door je angst, maar lijkt deze een stuk minder realistisch dan je dacht? Ga er dan gewoon voor!

De verhalen in dit boek lezen vlot en geven je een positief gevoel. Ze kunnen je zeker inspireren om meer uit het leven te halen dan je nu doet. Leuk cadeau voor jezelf of een ander.

Bekijk op Bol.com logoHet boek voor meisjes met lef – Caroline Paul
Lifestyle, hardcover, 160 pagina’s, Pepper Books