Boekplanner: 52 weken focus op jouw boek! [recensie]

Een boek schrijven is een project & traject.
Deze Boekplanner helpt je bij: Het houden van overzicht, organiseren van je schrijftraject en het houden van focus. Vergroten van je commitment, halen van je deadline en het vullen van je boektijdlijn. Verder het toepassen van schrijftips, de promotie van je boek én het krijgen van ontspanning.

Zorg dat jouw boek er wél komt Boekplanner Jolanda Pikkaart Ester van der Ham Droomvallei Uitgeverij businessboeken fictie levensverhaal writersblock tips trucs stappenplan genre inspiratie tijd slagingskans droom recensie reviewEerder deze week schreef ik al over het boek Zorg dat jouw boek er wél komt. Zoals beloofd nu een recensie over de bijbehorende Boekplanner. Hoewel je het boek en de planner los kunt kopen, raad ik je aan om beide aan te schaffen. Simpelweg omdat ik er van overtuigd ben dat daarmee de kans van slagen alleen maar toe neemt.

Boekplanner

Het boek is vooral informatief en geeft je veel tips & tricks om je droom van het uitgeven van je boek te realiseren. Wanneer je eenmaal aan de slag gaat, is het fijn en noodzakelijk om een vinger aan de pols te houden. Natuurlijk kun je helemaal zelf een systeem bedenken om dit te doen, maar waarom het wiel uitvinden als dit al door een ander is gedaan?

De Boekplanner geeft je 52 weken de focus op jouw boek. Met de tips uit het boek ga je nadenken over hoeveel tijd per dag/week voor jou nodig is om je doel te behalen. Deze planning kun je voorin al noteren, net zoals wanneer je het boek af wilt hebben, wat daar voor nodig is en een korte omschrijving van jouw idee.

Zorg dat jouw boek er wél komt Boekplanner 52 weken focus op jouw boek Jolanda Pikkaart Ester van der Ham Droomvallei Uitgeverij businessboeken fictie levensverhaal writersblock tips trucs stappenplan genre inspiratie tijd slagingskans droom recensie review Ook met deze boekplanner neem je stap voor stap de belangrijkste stappen door. Maar het grootste gedeelte vult zich met de planner zelf. Per week noteer je de datum en welke schrijffase je zit. Wat moet je deze week doen? Zet het op je takenlijst! Verder heb je een focuspagina met daarop drie heldere punten: Doel, promotie en inspiratie. Na deze twee bladzijden, sla je om en kun je de week van dag tot dag specificeren (waarbij het weekend één kolom is) Prettig is dat je na elke week kunt aangeven of je schrijfdoel is behaald. Maandelijks is er een evaluatie moment in de planner, wat zorgt dat je een duidelijk beeld van de voortgang krijgt en je eventueel eenvoudig aanpassingen door kunt voeren in de weken die komen gaan.

Deze planner is voorzien van een handige ringband, waardoor je hem eenvoudig open kunt laten liggen. Omslaan zodat je wat minder ruimte kwijt ben kan terwijl je altijd duidelijk in één oogopslag ziet wat er op de planning staat.

Boekplanner – Jolanda Pikkaart & Esther van der Ham
SET: Zorg dat jouw boek er wél komt EN de Boekplanner
Creatief, paperback, Droomvallei Uitgeverij