Captain Silver: het bordspel waarbij je alles op de tast doet! [recensie+winactie]

AHOY piraten !
Kapitein Silver heeft een uitdaging voor jou. Tast in de buidel naar het juiste piratenvoorwerp. Alleen als je de juiste voorwerpen weet te pakken kom je dichter bij het eiland met de verborgen schatten. Doe dit zo snel mogelijk, want anders gaan de  andere spelers er met de schat vandoor. Ga de uitdaging aan ! Grijp die gouden munten en zeil naar het eiland met de schat van Kapitein Silver.

We hebben weer een spel om te recenseren binnen gekregen en dit keer spelen piraten daarbij de hoofdrol. Een spel dat je snel speelt, want alle spelers spelen tegelijkertijd. Het is wel belangrijk dat je goed bent in voelen, want dat is waar het spel Captain Silver om draait!

Captain Silver

Een spel dat nu ook in het Nederlands verkrijgbaar is: Captain Silver. Een spannend bordspel dat elke keer net even anders is. Het speelbord bestaat namelijk uit verschillende vlakken die je als een soort puzzel in elkaar klikt. De onderdelen van het speelbord zijn tweezijdig bedrukt, en je legt ze op een willekeurige manier neer. Zo ziet het speelbord er elke keer dus net een beetje anders uit.
Captain Silver Queen games HOT Sports & Toys bordspel piraten voelen 6+ zakjes piraten voorwerpen tast vulkaaneiland punten speelrondes munten schatkist recensie review

Doel van het spel

Elk spel bestaat uit drie speelrondes en het is de bedoeling dat jij – aan het einde – de grootste schat in handen hebt. De punten verdien je met schatkisten en gouden munten die je moet veroveren tijdens de drie spelrondes. Goed voelen en snel spelen is hier het toverwoord. Want hoe sneller jij de gevraagde schatten uit je zakje tevoorschijn haalt, des te eerder heb je alle voorwerpen verzameld en kun je “stop piraten” roepen. Maar wees wel zorgvuldig, want alle verkeerd getrokken voorwerpen moet je op het vulkaaneiland wegleggen en je zult diep in de buidel moeten tasten om deze terug te krijgen!

Zak met piratenvoorwerpen

Elke speler krijgt een zwarte stoffen zak waarin zijn piratenvoorwerpen en drie munten zitten. Kijk welk voorwerp als eerste op het speelbord staat in jouw rij en voel – zonder te kijken – in je zak. Denk je het juiste voorwerp in handen te hebben, dan haal je deze er Captain Silver Queen games HOT Sports & Toys bordspel piraten voelen 6+ zakjes piraten voorwerpen tast vulkaaneiland punten speelrondes munten schatkist recensie reviewuit. Klopt het, dan leg je hem op het speelbord neer en mag je het volgende voorwerp zoeken. Fout? Dan gaat het voorwerp naar vulkaaneiland en ben je het voorlopig dus kwijt…

Speelervaring

Het is in het begin erg wennen om alle voorwerpen goed te kunnen voelen. Een oefenrondje voelen is dan ook geen overbodige luxe. Wij deden dit door om de beurt een voorwerp te noemen en dan probeerden alle spelers dat voorwerp uit de zak te halen. Juist doordat je tegelijkertijd speelt, zul je soms te snel willen en een verkeerd voorwerp uit de zak halen. Zeker wanneer je ziet dat een speler sneller vooruit gaat dan jou, loop je het gevaar niet meer goed te voelen omdat je diegene in wilt halen…

Het is even wennen en in het begin leverde het vooral veel hilariteit op. Met twee spelers is het een leuk spel om te spelen, maar het wordt nog gezelliger als er een derde en vierde speler mee doen. Je krijgt dan nog meer strijd en daardoor ook sneller verkeerde spullen in handen. Weet jij het hoofd koel te houden? Dan is de kans groot dat jij uiteindelijk de meeste punten hebt!

Captain Silver Queen games HOT Sports & Toys bordspel piraten voelen 6+ zakjes piraten voorwerpen tast vulkaaneiland punten speelrondes munten schatkist recensie review winactie

Winactie
Deze winactie is afgelopen. Je kunt niet meer meedoen.