Clown Face: een lachwekkend spel [recensie]

Clown Face kaartspel recensie review White Goblin Games speelklaar voet hand gezicht haar kleuren aanwijzen basiskaarten kleuren lichaamsdelen trekstapel clown combinatie lastig lachen prettig spelen jong oud

Clown Face kaartspel recensie review White Goblin Games speelklaar voet hand gezicht haar kleuren aanwijzen basiskaarten kleuren lichaamsdelen trekstapel clown combinatie lastig lachen prettig spelen jong oudRode voet, blauw haar, gele hand! 1, 2, 3… nu! De hoofdclown toont drie kaarten met verschillende afbeeldingen om de andere clowns te verwarren. Nadat de derde kaart is getoond, weten de clowns op basis van deze laatste kaart waar zij hun handen moeten leggen. De clown die als eerste zijn handen op de juiste combinatie heeft gelegd, krijgt alle kaarten. Scoor zoveel mogelijk kaarten om het spel te winnen. Ben je snel genoeg om de nieuwe Hoofdclown te worden of ben jij de clown waar iedereen om lacht?

Spelletjes, we zijn er hier in huis dol op. Vooral spellen die snel speelklaar zijn en niet al te lang duren zijn hier erg geliefd. Clown Face  voldoet hier aan en dus gaan we enthousiast aan de slag met dit spel.

Clown Face

Clown Face kaartspel recensie review White Goblin Games speelklaar voet hand gezicht haar kleuren aanwijzen basiskaarten kleuren lichaamsdelen trekstapel clown combinatie lastig lachen prettig spelen jong oudHet spel is heel simpel: leg je vingers als eerste op de juiste combinatie. Lichaamsdeel en kleur goed? Dan mag jij de kaart houden. Doel van Clown Face  is uiteraard om de meeste kaarten te veroveren. Maar, pas op… Wie niet goed op let, wijst zo de verkeerde kaarten aan!

Op tafel liggen de basiskaarten: Drie verschillende kleuren (geel, rood en blauw) en de lichaamsdelen (voet, hand en gezicht). Eén speler draait nu één voor één drie kaarten van de trekstapel om. Een rode voet, een gele arm en een clown met blauw haar. Nu mogen alle spelers proberen de juiste combinatie aan te wijzen. Maar let op, alleen de derde kaart geeft de juiste combinatie aan. In dit geval wordt het extra lastig, want het gezicht bestaat uit drie kleuren. Je moet echter de kleur van het haar aanwijzen! De voet- en handkaarten hebben maar één kleur, dus dat is iets Clown Face kaartspel recensie review White Goblin Games speelklaar voet hand gezicht haar kleuren aanwijzen basiskaarten kleuren lichaamsdelen trekstapel clown combinatie lastig lachen prettig spelen jong oudmakkelijker, maar omdat het altijd om de derde kaart gaat, raak je toch snel in de war…

Er wordt heel wat afgelachen bij Clown Face, want zodra de eerste kaart omgedraaid wordt ga je toch al onbewust kijken naar waar de kleur of het lichaamsdeel ligt. Maar die moet je snel weer vergeten, want het draait om de laatste kaart. Doordat je als eerste de juiste combinatie moet aanwijzen, zul je al snel een vinger leggen op een kaart van het eerste of tweede plaatje. Het is een ideaal spel voor tussendoor en prettig dat je vrijwel direct kunt beginnen met spelen. Aanrader voor jong en oud!

Bekijk op Bol.com logoClown Face
Kaartspel, 3-6 spelers, 4+, White Goblin Games