Dagboek van een modemeisje [recensie]

Dagboek van een Modemeisje Angie Spady Graphic novel zelf lezen recensie review mode-ontwerpster geloof God kerk wereldberoemd puber cover verhaal ontwerpstudio ouders serie modemeisje school tekeningen kleding Callenbach uitgeverij carrière

Dagboek van een Modemeisje Angie Spady Graphic novel zelf lezen recensie review mode-ontwerpster geloof God kerk wereldberoemd puber cover verhaal ontwerpstudio ouders serie modemeisje school tekeningen kleding Callenbach uitgeverij De graphic novel ‘Dagboek van een modemeisje’ van Angie Spady is het grappige dagboek van Sofie, vol hilarische belevenissen. Sofie is twaalf en af en toe een echte drama queen. Eén ding weet ze zeker: op een dag wordt ze een wereldberoemde modeontwerpster. Als ze nu maar geen last had van die vervelende school, haar soms gek geworden ouders, die irritante Miranda en haar gevoelens voor Josh. En dan heeft ze het nog niet eens over haar broertje, die nota bene een stinkdier als huisdier heeft. In alle chaos kan Katie altijd rekenen op haar vriendin Lisa – en God, die vaak op verrassende wijze lijkt in te grijpen.

Dagboek van een Modemeisje Angie Spady Graphic novel zelf lezen recensie review mode-ontwerpster geloof God kerk wereldberoemd puber cover verhaal ontwerpstudio ouders serie modemeisje school tekeningen kleding Callenbach uitgeverij carrièreRecensie:
Het eerste wat mijn dochter roept zodra ze een snelle blik op dit boek krijgt is: “Gaaf, Dagboek van een Muts!” Dat blijkt niet zo te zijn, al is het een graphic novel waarvan de cover er zeker op lijkt. Dagboek van een modemeisje  blijkt ook qua soort verhaal erg op de bekende serie te lijken, dus het boek wordt al snel goedgekeurd!

Dagboek van een modemeisje

De graphic-novels zijn hier in huis erg geliefd, dus Dagboek van een modemeisje  wordt hier met open armen ontvangen. Al snel blijkt dat het boek qua verhaalsoort erg lijkt op de boeken van Dagboek van een Muts, maar dat wordt hier in huis alleen maar als voordeel gezien! Heerlijk genieten van doldwaze verhalen en leuke tekeningen. Hoofdpersoon van Dagboek van een Modemeisje  is Sofie Sanders. Dagboek van een Modemeisje Angie Spady Graphic novel zelf lezen recensie review mode-ontwerpster geloof God kerk wereldberoemd puber cover verhaal ontwerpstudio ouders serie modemeisje school tekeningen kleding Callenbach uitgeverij carrièreTwaalf jaar en een echte puber. Als er iets mis lijkt te gaan, maakt ze daar een enorm drama van en lijkt het even of de hele wereld vergaat. Maar ze geeft ook niet snel op, want ooit wordt ze wereldberoemd en zal iedereen haar kleding dragen! Het enige wat ze nog even moet doen is leren leven met die bemoeizuchte ouders die af en toe super vervelend zijn…

Ook al is Sofie nog maar twaalf, ze is al druk bezig met haar carrière, maar dat moet natuurlijk ook wel wanneer je beroemd wil worden. Zo is ze al druk bezig met fantaseren hoe haar eigen ontwerpstudio er uit moet zien. Dagboek van een Modemeisje Angie Spady Graphic novel zelf lezen recensie review mode-ontwerpster geloof God kerk wereldberoemd puber cover verhaal ontwerpstudio ouders serie modemeisje school tekeningen kleding Callenbach uitgeverij carrière

Wat opvalt bij Dagboek van een Modemeisje is dat Sofie ook bezig is met het geloof. Regelmatig heeft Sofie weer nieuwe dingen voor haar bid-lijstje en het is duidelijk dat God en de kerk een rol spelen in haar leven.

Dit is nog het grootste verschil met de andere graphic-novels. De balans is mooi gevonden; het is duidelijk aanwezig in het leven van Sofie, maar door de manier waarop het genoemd wordt, heb je niet het gevoel dat het opgelegd wordt. Heerlijk leesvoer voor meiden die dol zijn op graphic novels! Hier in huis wordt al uitgekeken naar het tweede deel uit deze serie!

Dagboek van een Modemeisje – Angie Spady – ISBN 9789026621482
Bekijk op Bol.com logoGraphic Novel, hardcover, 304 pagina’s, Callenbach